hollandsche beton groep

persbericht
19 november 1999

feestelijke start 'de boomgaard' in harmelen
harmelen - de heer h. menge, wethouder van de gemeente harmelen, slaat op woensdag 24 november de eerste paal voor het woningbouwproject 'de boomgaard' in harmelen.

'de boomgaard' is ontwikkeld door hbg vastgoed bv te utrecht in samenwerking met de gemeente harmelen. het plan bestaat uit twintig eengezinswoningen, twintig halfvrijstaande twee-onder-een-kap woningen en negentien vrijstaande villa's.
het plan kenmerkt zich door een landelijke karakter. dit komt tot uiting in zowel het ontwerp van de woningen als de omgeving. de woningen zijn voorzien van hoge glaspartijen waardoor de natuur als het ware in huis wordt gehaald. de toepassing van gebakken klinkers als bestratingmateriaal en de talloze sierfruitbomen, riet- en waterpartijen benadrukken het landelijk karakter van de omgeving.
hbg past bij de realisering van 'de boomgaard' energiebesparende maatregelen toe. zo worden alle woningen voorzien van photo voltaïsche panelen voor het opwekken van 'zonnestroom'. aan het plan is het politiekeurmerk veilig wonen toegekend. dit keurmerk spitst zich toe op de woning en de woonomgeving, wat onder meer naar voren komt in de situering van erfafscheidingen en openbare verlichting. de woningen zijn ontworpen door inbo architecten bna te rijswijk. tuin- en landschapsarchitectenbureau utrecht is verantwoordelijk voor het ontwerp van het openbaar gebied. de uitvoering van het project is in handen van hbg woningbouw bv te utrecht. naar verwachting worden de woningen eind 2000 opgeleverd.
hbg vastgoed en hbg woningbouw maken deel uit van hbg bouw en vastgoed bv, een groepsmaatschappij van hbg, hollandsche beton groep nv, te rijswijk.

Deel: ' Eerste paal woningbouwproject 'De Boomgaard' Harmelen '