FC Heracles

Seizoen 1999-2000 PRESENTATIEDAG

Vrijdagmiddag 16 juli 1999 vond de eerste persconferentie plaats van het nieuwe seizoen, de laatste in het stadion aan De Bornsestraat. De selectie en de plannen voor het eerste seizoen in het nieuwe Polman Stadion werden gepresenteerd. Voorzitter Jan Smit meldde dat de begroting voor komend seizoen is gestegen van 3,6 miljoen tot meer dan 6 miljoen. Het aantal verkochte seizoenkaarten moet boven de 5000 uitkomen. Algemeen directeur Ton Fitsch meldde dat het aantal subsponsors is gestegen van 8 naar 35, en het aantal businessclubleden van 130 naar 250. De verwachtingen voor komend seizoen zijn dan ook hooggespannen.

Korbach en Smit Fitsch Marsman

Trainer Fritz Korbach, voorzitter Jan Smit, algemeen directeur Ton Fitsch en Technisch directeur Gerard Marsman.

Trainer Frits Korbach gaf als doelstelling aan om bij de eerste 6 te eindigen, en dus nacompetitie te halen. Dit moet gebeuren met aansprekend voetbal. Daarvoor heeft Korbach maar liefst 39 spelers beschikbaar (40 als de lang geblesseerde Folkert Velten wordt meegeteld). Tien daarvan zullen uitkomen in een beloftenteam/schaduwelftal, waar nog een nieuwe trainer voor zal worden aangesteld.

Technisch directeur Gerard Marsman gaf uitleg over het 'spelersoverschot'. Het schaduwelftal zal bestaan uit 10 'afvallers' en een keeper. Daar zullen nog 3 spelers uit het A-elftal bijgevoegd worden. Het schaduwteam zal uitkomen in een nog op te zetten competitie.

Na de persconferentie was de fotoshooting van de clubfoto en alle spelers afzonderlijk. De fotolijstjes van alle spelers, trainers en begeleiders zijn te vinden op de Spelerspagina.

Opstellen Velten strikt veters

Gerard Marsman zet iedereen op z'n plaats voor de clubfoto. Folkert Velten trekt voor het eerst sinds lange tijd zijn voetbalschoenen weer aan voor die foto. Links van hem ligt een kruk...

De aanwinsten Drenth en Te Braak

De aanwinsten, van links naar rechts zittend: Brian van Loo, Dennis te Braak, Dennis van Dijk, Edwin Godee, Marnix Smit, Tom Nieboer, Erwin Looms, Arjan Vermeulen, Rik Platvoet en Jeroen Drenth. Achter hen staan de nieuwe trainers Fritz Korbach en Henk de Jong. De van De Graafschap afkomstige vrienden Drenth en Te Braak spelen ook nu voor dezelfde club.

Deel: ' Eerste persconferentie nieuwe seizoen Heracles '