PERSBERICHT - 27 MEI 1999

Eerste plaats in "WorldwideWeb 100 Survey 1999"

Hoogste waardering voor Lufthansa Website

Bij de bekendmaking van de "WorldwideWeb 100 Survey 1999" in Nice is de site van Lufthansa op Internet ( www.lufthansa.com ) met de eerste plaats beloond.

Temidden van de grootste bedrijven ter wereld die zich op Internet presenteren, overtuigde Lufthansa InfoFlyway het meest door de grafische opbouw van de pagina’s en het veelzijdige informatieaanbod.

In het onderzoek werd vooral waardering geuit voor de gebruiksvriendelijkheid van de Website, die de mogelijkheid van testboekingen biedt en waarop regelmatig ticketveilingen worden gehouden en ook speciale voordeelaanbiedingen te vinden zijn die online kunnen worden geboekt.

Het onderzoek is in opdracht van de netwerk-specialisten Novell in Utah (V.S.) uitgevoerd door de London School of Economics. De Websites werden beoordeeld op het aanbod - van bedrijfsinformatie tot product- en prijsinformatie -, gebruiksvriendelijkheid en koop- of boekingsmogelijkheden. Op basis daarvan is de top 100 van het beste Internet-aanbod wereldwijd samengesteld.

Goede weg
"Deze uitverkiezing bevestigt dat wij met onze multimediastrategie op de goede weg zijn," meent verkoopdirecteur Stefan Pichler van Deutsche Lufthansa AG. "Via InfoFlyway bieden wij onze wereldwijde klantenkring de mogelijkheid om 24 uur per dag en 365 dagen per jaar met een paar muisklikken online een vlucht te boeken of informatie op te vragen over nieuwe vluchtschema’s, producten en het programma Miles & More voor frequente reizigers."

Ook bij de "Global Internet 100 Survey" in 1998 kwam Lufthansa al bijzonder goed uit de bus. Als beste Europese onderneming bereikte Lufthansa de tweede plaats achter Star Alliance partner United Airlines.

Deel: ' Eerste plaats Lufthansa in "WorldwideWeb 100 Survey 1999" '




Lees ook