Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 2 december 1999
Persbericht 25 november 1999
Persbericht 9 november 1999

Ondernemers croissanterieën en lunchrooms wisselen ervaringen uit Eerste vakgroep voor horecaondernemers in Oost-Brabant van start

WOERDEN - 2 december 1999 - Op 7 december vindt de eerste bijeenkomst van de vakgroep croissanterieën en lunchrooms plaats. Dit is de eerste vakgroep binnen Koninklijk Horeca Nederland, de ondernemersorganisatie voor de horeca. Binnen een vakgroep komen ondernemers van eenzelfde bedrijfstype bijeen met als doel van elkaar leren. De ontwikkeling van vakgroepen past in de reeks van activiteiten die de brancheorganisatie voor haar leden organiseert in het kader Rendementsverbetering, speerpunt nummer 1. Koninklijk Horeca Nederland streeft ernaar om volgend jaar 100 vakgroepen te laten starten.

De vakgroep croissanterieën en lunchrooms in Oost-Brabant start als pilotproject. De leden van de vakgroep bepalen zélf het onderwerp, plaats en datum van de bijeenkomst. Koninklijk Horeca Nederland levert inhoudelijke ondersteuning zoals vakinformatie.

Veel ondernemers vinden informatie-uitwisseling met gelijkgestemde collega's interessant, maar in de praktijk gebeurt dat niet structureel. Daarom wil Koninklijk Horeca Nederland het ontstaan van vakgroepen onder haar leden bevorderen. Vakgroepen bieden leden de mogelijkheid bij elkaar in de keuken te kijken. Daarbij komen de goede en minder goede kanten van een bedrijf aan bod. Zo kunnen collega's tal van tips, oplossingen en ideeën opdoen die kunnen leiden tot kwalitatiever ondernemen én een hoger rendement. Voorwaarde is dat de leden van een vakgroep niet gevestigd zijn in dezelfde plaats.

Deel: ' Eerste vakgroep voor horeca-ondernemers in Oost-Brabant '