WORLD ACCESS/PLANET INTERNET

Eigen website voor Mega Top 100

De Mega Top 100 krijgt eigen website bij Planet Internet.

PERSBERICHT

AMERSFOORT, maandag 22 februari 1999 - Vanaf maandag 22 februari 1999 om 15.00 uur gaat de Stichting Mega Top 100 ön line~ met een eigen website voor het bredere publiek in samenwerking met Planet Internet. De wekelijkse hitlijst zal elke maandag actueel en exclusief voor particulieren gepubliceerd worden. Er is een speciale database applicatie gebouwd om het geavanceerde systeem dat de Stichting Mega Top honderd reeds gebruikte te vertalen naar Internet pagina's.

Planet Internet verzorgd de technische faciliteiten en de hosting van de hitlijst. Er worden in de loop van de komende maanden diverse diensten toegevoegd aan deze voor Nederland unieke vorm van nagenoeg real time hitlijst publicatie.
Een van die diensten is de Mega Man met zijn Hitfeiten. Een redactioneel aantrekkelijke vorm om statistische, leuke en triviale details over artiesten en songs toe te voegen aan de hitlijst-gegevens. De Mega Man is vanaf 22 februari direct operationeel.

De website is vanaf 22 februari 15.00 uur te vinden op: www.megatop100.nl

De Mega Top 100
De Mega Top 100 bestaat sinds januari 1993 en heeft als basis het unieke ~crosscounter~systeem, dat de verkopen van geluidsdragers meet
op basis van barcoderegistratie. Dagelijks haalt de Stichting Mega Top 100 per modem de bestanden binnen van meer dan 560 geautomatiseerde platenwinkels, die vervolgens worden gematched met een centraal releasebestand. Door dit volledig geautomatiseerd datatraject, waarbij de rol van mensenhanden tot een minimum is teruggebracht, verdienen de Mega-hitlijsten het predikaat objectief en betrouwbaar.

Planet Internet
Planet Internet (www.planet.nl) is een van de grootste Nederlandstalige websites die reeds jaren een groeiend aantal bezoekers trekt en daarmee de best bezocht website is voor consumenten en de zakenwereld. Een overzichtelijke gidsstructuur helpt bezoekers
snel te vinden waar ze naar op zoek zijn. De Music Planet is een van de 13 subplanets van Planet Internet. Met deze Planet zal de Mega Top 100 site veelvuldig worden gelinkt
Planet Internet is 100 dochter van KPN Telecom. Recent onderzoek van Multiscope
(https://www.multiscope.nl/visiscan/)
riep Planet Internet wederom uit tot de meest populaire website van Nederland.

Deel: ' Eigen website voor Mega Top 100 '