Gemeente Eindhoven

Persbericht: 8 april 1999, no. 24.

Hightech reclamedragers

Eindhoven en Wall Nederland BV sluiten mediacontract

De gemeente Eindhoven en het buitenmediaconcern Wall Nederland hebben vandaag een contract gesloten voor dertig buitenrecla- medragers. De Wall reclamedragers komen op een aantal markante punten te staan zoals invalswegen en centrumlocaties. Op dit moment staat er een proefopstelling van Wall op de John F. Kennedylaan. De gemeente genereert met het verpachten van de dertig locaties een inkomstenbron van ruim vier ton per jaar.

Hightech Wall reclamedrager Tot nu toe was onder meer een groot aantal plaatsen voor buitenreclamedragers verpacht aan Publex Stadsmeubilair BV; dit waren billboards van circa 8m2 groot. Het contract met Publex eindigde in 1997. De gemeente opende een inschrijving en koos voor Wall als aanbieder/beheerder; dit tot groot ongenoegen van Publex, die de gemeente voor de rechter daagde. De rechter besloot onlangs dat de gemeente geen inbreuk heeft gepleegd op het exclusiviteitsrecht van Publex en dat een andere aanbieder ook in de Eindhovense openbare ruimte terecht moet kunnen.

Locaties
Voordat de nieuwe Wall reclamedragers kunnen worden geplaatst, moet eerst een bouwvergunning worden verleend. De aanvragen zijn in behandeling genomen. Zoals het er nu naar uit ziet kunnen de Wall reclamedragers in het najaar worden geplaatst. Per locatie varieert het aantal reclamevlakken van 2 tot 4 vlakken (continue roulatiesysteem). In totaal komt het aantal reclamevlakken op 80 stuks op maximaal dertig locaties. Vroeger stonden er 85 grote billboards op max. 100 billboardvlakken (enkel- en dubbelzijdig).

De locaties in de stad waar de nieuwe reclamedragers komen te staan zijn: de Prof. Dr. Dorgelolaan, Insulindelaan, Hugo van der Goeslaan, Jeroen Boschlaan, Aalsterweg, Meerveldhovense- weg, Limburglaan, Eindhoven Airport, Anthony Fokkerweg, Boschdijk, Veldmaarschalk Montgomerylaan, 18 Septemberplein, Fellenoord, Boschdijk/Fellenoord, Stationsplein, Marconilaan, Sterrenlaan. Op de Mathildelaan komen 2 ex. + bij de Boschdijktunnel 1 ex. t.h.v. parkeergarage, op de Noord-Brabantlaan (3x), Winston Churchilllaan (2x) en op de John F. Kennedylaan (5 stuks).

Deel: ' Eindhoven en Wall Nederland BV sluiten mediacontract '