Electro Cirkel winnaar 2016 in Verlichtingsartikelen

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

ROTTERDAM, 20160502 -- Electro Cirkel BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Verlichtingsartikelenbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een zeer sterke positionering. ‘Electro Cirkel BV weet haar brede knowhow op het gebied van lampen en verlichting uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een bedrijf waar je een diepe buiging voor maakt.’

Electro Cirkel BV is totaalleverancier van lampen in tal van soorten en maten. Alles op het gebied van verlichting en elektronica – denk aan batterijen, kabels en meetinstrumenten – wordt geleverd aan schepen en rederijen, maar ook aan grootwinkelbedrijven als Kwantum en Intratuin. Met haar eigen verlichtingsmerk Calex is zij na Philips de grootste landelijke leverancier van consumentenverlichting en bijbehorende producten. Er is geen bedrijf in Nederland met eenzelfde productaanbod en een klantenkring in de scheepvaart en retail. Electro Cirkel BV (sinds 1970) is gevestigd in Rotterdam en levert aan klanten in 65 landen.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Electro Cirkel BV een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Electro Cirkel, want zij is continu bezig haar diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant. Zo loopt de onderneming voorop in de toepassing van nieuwe technologieën en had het primeurs met compact-spaarlampen in warme tinten, ledlampen en dimbare halogeenlampen in retro-design. En voortdurend komen er nieuwe modellen bij.’

Internationaal symboolmerk
Het streven is om van Calex het symboolmerk te maken voor sfeer- en vintageverlichting. Wereldwijd. ‘Alles in dit bedrijf ademt succes en doorzettingsvermogen’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘De afgelopen twee jaar is Elektro Cirkel sterk gegroeid. Binnenkort gaan ze met 21 medewerkers naar de regio Zhejiang,China, om de opening van een nieuwe vestiging te vieren. Dit zegt veel over de wijze waarop men met het personeel omgaat. Met veel respect en warmte. De medewerkers loyaliteit is dan ook buitengewoon hoog binnen dit mooie bedrijf. Het familiegevoel overheerst.’

In China worden in 18 fabrieken producten van en voor Calex gemaakt. Met de opening van de nieuwe vestiging in de regio Zhejiang zit men dichter op deze fabrikanten. Bovendien zal China ook op het gebied van sales een zeer belangrijke markt gaan worden. ‘Electro Cirkel is een hoogwaardig bedrijf met internationale allure en nog zeer veel groeiambitie. Hollands glorie in optima forma. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper in haar wereld’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.electrocirkel.com  en www.calex.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Mw. A. van der Boor Telefoon: 010-2981980  - E-mail: a.vanderboor@electrocirkel.nl

Deel: ' Electro Cirkel winnaar 2016 in Verlichtingsartikelen '