Elhorst eten&drinken in Alkmaar viert haar 85- jarig jubileum

Eigenaar Elhorst eten&drinken in Alkmaar viert haar 85- jarig jubileum, een actie voor Pink Ribbon.

ALKMAAR, 20110822 -- In de week van 4 t/m 10 september viert de gerenommeerde stadsbrasserie/lunchroom Elhorst Eten en Drinken haar 85-jarig jubileum. Het bedrijf is oorspronkelijk in 1926 in Haarlem opgericht door Willem Elhorst en vervolgens overgenomen door zijn drie zonen. De gebroeders Elhorst hebben de zaken voortgezet in Haarlem (2), Zandvoort en Alkmaar. Heden ten dage bestaat alleen de zaak in Alkmaar nog.

Elhorst eten&drinken aan De Laat
150 is in 1964 gestart als banketbakkerij en werd al snel uitgebreid met een lunchroom. Nog steeds is het gebak van Elhorst ‘home made’ en is Elhorst bekend geworden door het ‘tweede kopje koffie gratis’.

In 2008 stond Elhorst in de publiciteit vanwege de recordpoging de grootste Café Brulee van maar liefst 2125 liter te maken en het broodje “Vitello Tonnato Borsato” van Marco Borsato voor War Child.

Kees Elhorst, die sinds het overlijden van zijn vader in 2007 de scepter zwaait , viert het 85-jarig jubileum op originele wijze.

Op 4 september zal een ware Elhorst proeverij plaatsvinden, waarbij alle specialiteiten gepresenteerd en verkocht worden voor het goede doel Pink Ribbon. ‘Ik wilde graag als goed doel een kankerfonds kiezen vanwege het overlijden van mijn vader aan deze ziekte en omdat Pink Ribbon onze grootste doelgroep behelst’, zegt Kees Elhorst.

Het programma is erg gevarieerd, kookschool “Librije’s Atelier” heeft een gerecht samengesteld en de opbrengsten hiervan gaan uiteraard naar het goede doel. Ook het broodje “Vitello Tonnato Borsato” zal deze dag weer worden verkocht. IJssalon de Mient, Slagerij Jeroen de Vries  en Van der Plas Sprouts zorgen voor diverse streekgerechten. De opbrengst is bestemd voor Pink Ribbon en om ca. 17:00 uur zal een ambassadeur van Pink Ribbon de cheque in ontvangst nemen van de totale opbrengst van 4 september.

Op 5 en 6 september zal het
huisgemaakte gebak voor drie stuivers worden verkocht en op 7 september verzorgen diverse zaken in Alkmaar een modeshow met o.a; Van Os herenmode,
Casual Perdue, Thally Ho en Sport 2000. In de brasserie zal op 8, 9 en 10 september het welbekende tweede gratis kopje koffie tijdelijk terugkeren.

Deel: ' Elhorst eten&drinken in Alkmaar viert haar 85- jarig jubileum '