Elly Plooij op 1st Worldwide Forum on Electronic Democracy

Persbericht

Elly Plooij-van Gorsel (VVD) spreker "1st Worldwide Forum on Electronic Democracy" op donderdag 16 maart, Issy-les Moulineaux, Frankrijk

Den Haag, 15 maart 2000 - Hoe kan ICT burgers en hun gekozen volksvertegenwoordigers helpen de kwaliteit van de politieke dialoog te vergroten en de rechten van burgers te eerbiedigen ? Hoe moeten politieke partijen en belangengroepen zich profileren in de informatiemaatschappij ? Kan het Internet ingezet worden als marketing-instrument bij de verkiezingen van leden van het Europees Parlement ?

Onder meer deze vragen staan centraal tijdens het "1st Worldwide Forum on Electronic Democracy" in het Franse Issy-les Moulineaux. De conferentie heeft tot doel meer inzicht te krijgen in de gevolgen van de informatiemaatschappij voor de politiek en het functioneren van de democratie. Door internet verandert de communicatie tussen burgers en politici. Elektronisch stemmen komt binnen handbereik.

De bijeenkomst is georganiseerd door een lid van de Franse Assemblée Nationale, tevens burgemeester van Issy-les Moulineaux, met steun van Jacques Chirac, de Europese Commissie en het Europees Parlement.

De VVD-Europarlementariër Elly Plooij is uitgenodigd als mede- oprichter van de "European Internet Foundation" (onafhankelijk platform ter bevordering van de discussie over beleid gerelateerd aan Internet) deel te nemen aan een ronde tafel discussie over internet en democratie.

Nadere informatie:

Ed Slinger (voorlichter): 06-53 98 13 81

De homepage van Elly Plooij – Van Gorsel is te vinden op http://home.wxs.nl/~plooij

Deel: ' Elly Plooij op 1st Worldwide Forum on Electronic Democracy '