Embarcadero overbrugt kloof tussen desktop en mobiel in C++Builder XE5

Een nieuwe technologie stelt softwareontwikkelaars in staat om native mobiele apps te creëren in C++, de standaardtaal voor de sector

SAN FRANSICO/USA, 20131212 -- Embarcadero Technologies, een vooraanstaande leverancier van softwareoplossingen voor de ontwikkeling van applicaties en databases, kondigde vandaag de onmiddellijke beschikbaarheid aan van C++Builder XE5, een krachtig instrument om C++ applicaties, voor zowel desktop als mobiele toestellen, te ontwikkelen.

Met deze nieuwe technologie kunnen miljoenen C++ ontwikkelaars in de hele wereld nu native apps voor Windows, Mac en mobiele toestellen creëren, vanuit één enkel bronproject en in de C++ taal die de sectornorm is. In tegenstelling tot andere oplossingen stelt C++Builder XE5 ontwikkelaars in staat om native apps voor uiteenlopende toestellen en vormfactoren te creëren – de code draait direct op de CPU en maakt volledig gebruik van de onderliggende besturingssystemen, API’s en hardware.

De nieuwe versie van C++Builder XE5 stelt het grote aantal C++ontwikkelaars in staat om hun bestaande deskundigheid en codes uit te breiden tot Windows, Mac en iOS, altijd met dezelfde broncode als basis. Die oplossing is een belangrijke doorbraak voor ontwikkelaars en bedrijven die zowel op desktop als mobiele toestellen mikken. Organisaties kunnen nu hun kennis, codes en bibliotheken van C++ bij alle toestellen toepassen. Bovendien worden de ontwikkelingsinspanningen gestroomlijnd – één enkel team codeurs kan nu die verschillende platforms aanpakken, zonder dat er voor elk platform een apart team nodig is. Dat houdt een belangrijke tijdwinst en een grote kostenbesparing in.

“C++ is een van de populairste talen, vooral wegens zijn kracht en flexibiliteit en wegens de mogelijkheid om native mobiele toepassingen te creëren,” zei Michael Swindell, ondervoorzitter producten bij Embarcadero Technologies. “C++Builder XE5 kan vanuit één enkele bron native apps voor Windows, Mac en iOS ontwikkelen en is daardoor de eerste ontwikkelingsoplossing om alle mogelijkheden van de krachtige C++ taal te benutten. Dankzij de eigenschap van XE5 om apps voor uiteenlopende toestellen te ontwerpen, kunnen onze klanten tot 10 keer sneller en tot 10 keer goedkoper werken.”

De combinatie van C++Builder XE5 en RAD Studio XE5, die eerder dit jaar werd voorgesteld, stelt ontwikkelaars in staat om native applicaties voor Windows, Mac en mobiele toestellen te ontwerpen en om die snel bij app stores en bedrijven te krijgen. Native apps worden samengesteld en draaien dan direct op de hardware van het toestel, zonder script- en interpretatieniveaus, zodat gebruikers over een bijzonder gebruiksvriendelijk systeem beschikken. Uit een recent onderzoek door Dimensional Research kwam naar voren dat 85% van de Windows-ontwikkelaars gevraagd wordt om mobiele applicaties te ontwikkelen. En hoewel 85% van hen de voorkeur aan native applicaties geeft, denkt slechts 17% dat ze met succes mobiele applicaties voor twee of meer platforms kunnen leveren.

Beschikbaarheid en prijs

Deze nieuwe iOS-functie is beschikbaar voor zowel vrije als geregistreerde gebruikers van C++Builder XE5 (de uitvoeringen Enterprise, Ultimate en Architect) en RAD Studio XE5. De functie wordt vanaf nu ook opgenomen in elke nieuwe aankoop van die producten. Bezoek de Embarcadero online store op https://store.embarcadero.com voor informatie over de prijs. Geregistreerde gebruikers van een oudere versie van C++Builder of RAD Studio komen tot en met 31 december 2013 in aanmerking voor een upgradekorting tot 45% op de nieuwe gebruikersprijs.

Deel: ' Embarcadero overbrugt kloof tussen desktop en mobiel in C++Builder XE5 '