EMC, Cisco Systems en Oracle vormen 'ECOstructuur' initiatief

Alliantie voor eenvoudigere implementatie en snellere levering van e-business infrastructuren met hoge beschikbaarheid

Nieuwegein, Amsterdam, De Meern, 3 april 2000 - Om tegemoet te komen aan de sterk toenemende eisen die aan e-business infrastructuren worden gesteld, kondigen EMC, Cisco Systems en Oracle vandaag het ECOstructuur (EMC/Cisco/Oracle infrastructuur)-initiatief aan. ECOstructuur is een alliantie die tot doel heeft om geavanceerde technologieën te integreren en de benodigde gereedschappen te leveren om de implementatie van nagenoeg permanent beschikbare e-business infrastructuren te vereenvoudigen, te versnellen en op andere manieren te verbeteren.

Als onderdeel van het initiatief is een gezamenlijk ontwikkelcentrum opgezet. Dit ontwikkelcentrum heeft als taak om blauwdrukken van technische configuraties te creëren waarmee men het gebruik van de hoge beschikbaarheidscomponenten in de producten van de drie bedrijven, binnen een compleet infrastructureel 'ecosysteem' kan stroomlijnen. De eerste blauwdruk, 'de robuuste ECOstructuur', definieert 'best practices' en biedt referentie-configuraties voor de implementatie, operatie en ondersteuning van een complete netwerk-, opslag- en software-oplossing. Deze blauwdruk is beschikbaar op https://www.eECOstructure.com.

KPMG LLP, het professional services bedrijf, is van plan om de ECOstructuur-blauwdrukken te gebruiken als basis voor de beoordeling en implementatie van e-business oplossingen. "Door onze ervaring met beveiliging en risicoreductie en -beheersing te combineren met de expertise op het gebied van infrastructuren van EMC, Cisco en Oracle, zijn we beter in staat om op snelle en betrouwbare wijze aan de e-business wensen van onze eindgebruikers te voldoen," zegt Stuart Campbell, partner-in-charge van KPMG LLP's Information Risk Management (IRM) Practice. "KPMG zal de ECOstructuur-blauwdrukken gebruiken als gereedschap om het vertrouwen en de betrouwbaarheid te vergroten van de IT-oplossingen van bedrijven die de e-business arena betreden."

Volgens Forrester Research zullen de uitgaven aan Internet commerce in 2003 meer dan 3,2 biljoen US dollar bedragen, hetgeen zal resulteren in een toenemende afhankelijkheid van technologische infrastructuren en hun continue beschikbaarheid. Het ECOstructuur-initiatief bundelt de krachten van EMC, Cisco en Oracle om aan de strengere eisen voor infrastructuren te kunnen voldoen.

"Op het Internet is geen enkele hoeveelheid 'down time' acceptabel - 24 x 7 betekent ook echt 24 uur per dag, zeven dagen per week," zegt Jim Schanzenbach, Chief Technology Officer van DrugEmporium.com, één van de grootste Amerikaanse online drogisterijen. "De fundering van DrugEmporium.com is gebouwd op technologie van Oracle, EMC en Cisco. Die combinatie is zo sterk dat we de infrastructuur vertrouwen - we weten dat hij zo betrouwbaar mogelijk is. We hadden schaalbare, cutting-edge technologieën nodig om onze doelstellingen te halen, en deze marktleiders hebben onze verwachtingen overtroffen."

De aankondiging van vandaag bouwt voort op eerdere samenwerkingsverbanden tussen de ECOstructuur-leden: Oracle en EMC kondigden in oktober 1999 de E-Business Infrastructure alliantie aan, en EMC en Cisco doen mee aan het in januari 2000 aangekondigde E-Business Continuity programma van Oracle. De ECOstructuur-alliantie maakt gebruik van technisch personeel en producten van elk van de bedrijven in het gezamenlijke ontwikkelcentrum in Redwood Shores, nabij San Francisco. Het centrum legt zich toe op het voortdurend testen en valideren van bestaande en nieuwe technologieën, waaronder Oracle
8i(tm), Oracle® Parallel Server en de Oracle Application Server; EMC's Symmetrix Enterprise Storage systemen en software en de Cisco 7000-serie routers, de Catalyst 6000-familie van switches, Cisco LocalDirector, Cisco Cache Engine en de Cisco Secure PIX Firewall.

Over EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1999 een omzet van $6,72 miljard en een winst van $1,18 miljard. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op https://www.emc.com/.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 28.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op https://www.cisco.com of https://www.cisco.nl

Over Oracle
Oracle Corporation provides the software that powers the Internet. Voor meer informatie over Oracle: www.oracle.com