EMC en HP verlengen strategische reseller-relatie met drie jaar Nieuwegein, 11 januari 1999 - EMC Corporation en Hewlett-Packard hebben hun strategische reseller-relatie met een periode van drie jaar verlengd. Deze relatie is een van de meest succesvolle samenwerkingsverbanden binnen de computerindustrie. Op grond van deze overeenkomst gaat HP door met het verkopen van de EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen en software in combinatie met haar HP 9000 Enterprise Servers, HP 3000-servers en HP NetServer-systemen - de HP-familie van op Intel-processors gebaseerde servers.

Vanaf het begin in november 1995 heeft deze verkooprelatie er mede toe bijgedragen dat EMC marktleider kon worden op het gebied van open opslagsystemen. Tegelijkertijd verbetert deze relatie de positie van HP als vooraanstaand aanbieder van zakelijke computeroplossingen.

Michael C. Ruettgers, President en CEO van EMC, zegt hierover: "Deze overeenkomst stelt beide bedrijven in staat om hun marktleiderschap in de snel groeiende markt voor bedrijfskritische Windows NT- en Unix-systemen verder uit te bouwen. Vanaf eind 1995, toen wij met HP zijn gaan samenwerken, tot aan het vierde kwartaal van 1998, heeft deze relatie al meer dan 1,3 miljard dollar aan omzet gegenereerd voor EMC. Alleen al in de eerste negen maanden van 1998 realiseerden we een omzet van meer dan 500 miljoen dollar. Dat betekent een toename van meer dan 40 procent ten opzichte van de eerste negen maanden van 1997. Het succes van deze relatie is ongeëvenaard in de industrie en het is dan ook het directe resultaat van de meerwaarde die de gecombineerde hardware- en softwaretechnologieën van HP en EMC voor onze klanten over de hele wereld oplevert."

"Meer dan drie jaar geleden voorzag HP al dat bedrijfsopslag een belangrijke prioriteit zou gaan worden binnen de strategieën voor informatiemanagement," vervolgt Ruettgers. "HP en EMC hebben sindsdien samengewerkt om oplossingen te leveren aan 's werelds meest informatie-intensieve organisaties. De vraag vanuit de markt naar onze gezamenlijke oplossingen voor bedrijfsinformatie blijft toenemen. We blijven samenwerken om geïntegreerde oplossingen te leveren, die gebaseerd zijn op 's werelds krachtigste servers en krachtigste bedrijfsopslagsystemen, inclusief de bijbehorende software."

"Klanten van HP willen oplossingen die werken, zodat zij zich kunnen concentreren op hun bedrijfsdoelen in plaats van op hun IT-infrastructuur," zegt Bill Russell, HP vice-president en algemeen manager van de Enterprise Systems and Software Group. "Onze succesvolle verkooprelatie met EMC stelt ons in staat om krachtige en bedrijfskritische oplossingen te leveren, waarbinnen de problemen van grootschalige bedrijfsopslag al zijn opgelost. Als resultaat daarvan zijn onze klanten beter uitgerust om de concurrentie voor te blijven."

HP en EMC stonden aan de wieg van uiteenlopende oplossingen voor zakelijke computertechnologie. Zij waren de eerste die Fibre Channel-oplossingen op de markt brachten, alsmede de eersten die automatische fail-over voor geclusterde servers en opslag konden leveren, wat resulteert in een ongeëvenaarde bedrijfszekerheid. HP en EMC hebben daarnaast met onder andere Oracle en Microsoft samengewerkt om zeer grote datawarehouses en bedrijfszekere databases te creëren en te demonstreren. In november 1997 werd EMC benoemd tot de eerste partner van HP's Mission-critical Server Suites-programma, waardoor EMC's Symmetrix Enterprise Storage-systemen een integraal onderdeel werden van HP's zeer bedrijfszekere configuraties. In juni 1998 trad EMC toe tot HP's '5nines:5minutes'-programma, waardoor Symmetrix onderdeel ging uitmaken van HP's programma om haar klanten in bepaalde voorgedefinieerde en reeds geteste omgevingen een verwachte uptime van 99,999 procent te kunnen bieden.

Hewlett-Packard
Hewlett-Packard is een vooraanstaand, wereldwijd leverancier van computer-, Internet- en intranetoplossingen, diensten, communicatieproducten en meetapparatuur, die gekenmerkt worden door kwaliteit en de geboden ondersteuning. HP is het op een na grootste computerbedrijf ter wereld en behaalde in het fiscale jaar 1997 een aan computers gerelateerde omzet van meer dan 35,4 miljard dollar. HP heeft 124.600 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 47,1 miljard dollar. Meer informatie over HP en haar producten voor bedrijfsopslag is beschikbaar op het World Wide Web op http://www.enterprisestorage.hp.com/.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1997 een omzet van $2,94 miljard en een winst van $539 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op http://www.emc.com/.

Deel: ' EMC en HP verlengen reseller-relatie met drie jaar '