EMC verwelkomt IBM AIX-gebruikers in de wereld van Enterprise Storage Networks

IBM RS/6000- en SP-servers nu geschikt voor Enterprise Storage Network

Nieuwegein, 21 januari 2000 - De EMC Fibre Channel Interface Kit voor AIX is per direct beschikbaar. Met deze nieuwe kit kunnen organisaties servers die onder IBM's AIX besturingssysteem draaien, verbinden met een EMC Enterprise Stage Network (ESN) switched Fibre Channel. EMC Enterprise Storage Networks betreft het fundament waarop organisaties hun zakelijke omgeving kunnen bouwen rond informatie, ongeacht de plaats, of het formaat waarin die is opgeslagen.

Mark Ward, EMC's vice-president Global Marketing, zegt: "EMC heeft een beslissende stap genomen door opslag tot het fundament van de IT-infrastructuur te maken. De huidige aankondiging vertegenwoordigt voor bezitters van de high-end IBM AIX-systemen een geheel nieuwe, waardevolle toepassing waarmee ze de voordelen van EMC's zakelijke opslag beschikbaar kunnen maken voor een groter deel van de onderneming. ESN zorgt ervoor dat informatie nu gedistribueerd kan blijven op de AIX-servers door het gehele bedrijf, terwijl het beheer van die informatie - structuur, beschikbaarheid en veiligheid - onder controle blijft van een enkelvoudige infrastructuur."

Dwight Beeson, hoofd IT-diensten bij de Library of Congress zegt: "Wij streven er naar om het hele Congres complete en directe toegang te geven tot de bibliotheek. Tot op dit moment zijn we beperkt geweest door de beschikbare connectiviteits-opties voor onze talloze verspreid staande IBM RS/6000-servers. Sedert de probleemloze implementatie van de EMC Fibre Channel Interface Kit voor AIX behoren die drempels tot het verleden en beschikken wij over een zakelijk opslagnetwerk dat het complete Capitol Hill omvat."

Sean Derrington, programmadirecteur bij Stamford, een META-Groep-vestiging in Connecticut, zegt: "Fibre Channel switching betekent een revolutie voor de relatie tussen servers en opslag. Deze technologie zorgt voor meer performance en nieuwe niveaus in informatiebescherming door pools van servers toegang te bieden tot pools van beschermde informatie. Op basis van de opslagattributen capaciteit, bandbreedte en connectivity wordt ook het beheer van informatiebronnen naar nieuwe hogere niveaus getild. De mogelijkheid om deze bedrijfsmiddelen veilig en gemakkelijk te gebruiken en opnieuw in te zetten is één van de belangrijkste pluspunten van Fibre Channel switching. Verder beschermt de integratie en het beheer van AIX, en andere besturingssystemen die Fibre Channel switching ondersteunen, de investeringen van de klant en brengt daarmee de overstap naar een uitgebreide opslag-infrastructuur dichterbij."
Doordat de EMC Fibre Channel Interface Kit voor AIX onmiddellijk beschikbaar is, ondersteunen nu alle IBM RS/6000 en SP-servers met een PCI-bus de industriestandaard-connectivity van Fibre Channel switch (FC-SW) naar de EMC Connectrix high-end Fibre Channel director. Connectrix biedt switched connectivity tussen EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen en heterogene, gedistribueerde servers. Bovendien is EMC's nieuwe Fibre Channel Interface Kit voor AIX ook inzetbaar voor Brocade's SilkWorm 2000-familie van Fibre Channel switches.

ESN levert een enkelvoudige infrastructuur voor krachtige ontsluiting en gebruik van informatie, ongeacht de locatie. ESN omvat een zeer snel netwerk voor louter opslag dat, gebruik makend van standaard-netwerkvoorzieningen (zoals IP) - en standaard connectivityfaciliteiten (zoals ESCON, Fibre Channel en SCSI), organisaties in staat stelt heterogene opslagsystemen, switches, hubs en servers samen te voegen tot een enkelvoudige, gemakkelijk te beheren en gecentraliseerde informatie-infrastructuur. ESN's consolideren gedistribueerde informatie van bedrijfsonderdelen en business units door de gehele onderneming, en van locaties-op-afstand via LAN's of WAN's.

In april 1999 startten EMC en Groupe Bull de levering van de eerste oplossingen die voor Fibre Channel Arbitrated Loop-(FC-AL)-connectivity zorgen tussen servers onder het AIX-besturingssysteem en EMC Symmetrix Enterprise Storage Systems. De onderhavige aankondiging breidt die mogelijkheden verder uit met de integratie van AIX-servers in één switched Fibre Channel-netwerk voor zakelijke opslag.

EMC
EMC Corporation, een Fortune 500 bedrijf gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. De producten van het bedrijf zijn gericht op het opslaan, beheren, beschermen, toegang geven tot en gedeeld gebruik van informatie binnen alle belangrijke IT-omgevingen, waaronder UNIX, Windows NT, Linux, mainframes en andere platforms. EMC is genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE) en is een component van de S&P 500 Index. Het bedrijf beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com.

Deel: ' EMC Fibre Channel Kit voor Enterprise Storage op IBM-AIX '