Nederlandse CIO krijgt alle lof voor zijn inzet om informatie op ieder moment voor alle medewerkers toegankelijk te maken

Nieuwegein, 24 juni 1999 - EMC Corporation, toonaangevend leverancier van software en diensten voor bedrijfsbrede informatie-opslag, heeft de Europese Copernicus Award uitgereikt aan Peter van der Heijden, Chief Information Officer (CIO) bij Ernst & Young in Nederland. Peter van der Heijden ontvangt deze onderscheiding vanwege zijn voortdurende inzet om de toegang tot de aanwezige bedrijfskritische informatie voor alle medewerkers te optimaliseren.

Marc Sterenberg, Country Manager bij EMC Nederland: "Ernst en Young heeft onder leiding van Peter van der Heijden een grote stap gezet in het herdefiniëren van de complete informatie-infrastructuur. Een infrastructuur die informatie in het middelpunt plaatst van de totale IT-architectuur, waardoor cruciale gegevens en documenten op ieder moment beschikbaar zijn voor alle medewerkers van Ernst & Young. Hierdoor kan Ernst & Young de kwaliteit van haar dienstverlening verder verhogen en is zij een van de eerste organisaties in Nederland die beslissende concurrentievoordelen zal halen door de bedrijfsbrede implementatie van een Enterpise Storage Network."

Peter van der Heijden heeft zich binnen Ernst & Young hard gemaakt voor EMC's Enterprise Storage Network als oplossing voor de problemen die ontstonden bij het beheer van 400 over Nederland verspreide servers. Door de verspreide informatie te consolideren met behulp van EMC Enterprise Storage, heeft Ernst & Young een overzicht gekregen van alle aanwezige informatie in het bedrijf. Hierdoor kan Ernst & Young de bestaande capaciteit van haar LAN en WAN beter gebruiken en de prestaties verhogen. Tegelijkertijd worden de servers minder belast doordat het dataverkeer afneemt.

Van der Heijden reageert enthousiast op de onderscheiding: "Net zoals Copernicus streed voor het idee dat de zon het middelpunt van ons heelal is, ben ik bezig geweest om data het middelpunt van onze IT-architectuur te maken. Dit deed ik omdat informatie en mensen de hoekstenen zijn voor een bedrijf als Ernst & Young. Met de geconsolideerde gegevensarchitectuur van EMC's Enterprise Storage Network kunnen we onze waardevolste bedrijfsmiddelen op een effectieve manier inzetten."

Hij vervolgt: "Wij willen dat alle informatie en kennis binnen de organisatie beschikbaar 24 uur per dag en op iedere plaats ter wereld beschikbaar is. EMC's Enterprise Storage Network voldoet volledig aan die doelstelling: beheersbaar, schaalbaar, altijd operationeel en beschikbaar. Het weghalen van de barrières van tijd en plaats is essentieel geweest om onze data toegankelijk te maken voor al onze medewerkers."

EMC zal uit naam van Ernst & Young een financiële donatie schenken aan een educatief of cultureel instituut dat aangewezen wordt door Peter van der Heijden.

Copernicus Award
De Copernicus Award, genoemd naar de bekende Poolse sterrenkundige, wordt uitgereikt aan een onderneming als erkenning voor haar inzet om de toegang te verbeteren tot de in een bedrijf aanwezige informatie. Hiermee kunnen zij concurrentievoordelen realiseren, de prestaties verhogen en de klanttevredenheid verbeteren. De genomineerden worden gekozen op grond van diverse criteria, zoals uitstekend ingerichte bedrijfsprocessen, opvallende zakelijke prestaties, marktleiderschap, bewezen capaciteit bij het slechten van barrières naar in het bedrijf aanwezige informatie en het creatief gebruik van bedrijfsbrede gegevensopslag. De vorige Europese winnaars waren onder meer: dr. Ron Sommer, bestuursvoorzitter van Deutsche Telekom AG en Les Dawson, hoofd informatiesystemen bij Transco, onderdeel van de BG PLC-groep.

Ernst & Young
Ernst & Young is een toonaangevend dienstverlener, onder andere op het gebied van accountancy, management consultancy, fiscale en financiële advisering. Wereldwijd werken er meer dan 85.000 werknemers bij Ernst & Young in 132 landen. De firma heeft meer Fortune 500-ondernemingen onder haar klanten dan enige andere organisatie.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op .

Deel: ' EMC kent Copernicus Award toe aan Ernst & Young '