EMC lanceert nieuwe familie toonaangevende Symmetrix Enterprise Storage-systemen

Systemen bieden naadloze migratie naar Enterprise Storage Networks, beschikken over 's werelds grootste capaciteit en leveren ongekend hoge prestaties

Nieuwegein, 3 maart 1999 - EMC Corporation, toonaangevend aanbieder van bedrijfsopslagsystemen, software en services, introduceert een volledig nieuwe familie platformonafhankelijke EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen. Deze nieuwe familie beschikt over 's werelds grootste capaciteit (meer dan negen terabyte in één enkel systeem) en biedt een ongeëvenaarde performance. Daardoor vormt deze nieuwe familie het eerste bedrijfsopslagplatform dat geschikt is voor grootschalige Enterprise Storage Networks (ESN). De nieuwe Symmetrix-systemen, die allemaal per direct beschikbaar zijn, vormen de volgende stap voor ondernemingen om hun explosief groeiende hoeveelheden informatie te consolideren in gecentraliseerde opslagapparatuur, waar deze effectiever kan worden beheerd, gedeeld en beschermd.

De nieuwe systemen zijn uitgerust met verbeterde ingebedde Symmetrix-software (of microcode), die ontworpen is om de hoogste performance en kritische functionaliteit voor zakelijke opslagnetwerken, zoals netwerk-switching, te ondersteunen. De software maakt het ook mogelijk om de capaciteit van een Symmetrix-systeem binnen een zakelijk opslagnetwerk maximaal te benutten door een viervoudiging van het aantal logische volumes voor informatieopslag (van 1024 naar 4096). Deze mogelijkheden zijn het directe resultaat van de enorme investeringen die EMC in softwareontwikkeling heeft gedaan, teneinde de Symmetrix Enterprise Storage-systemen als eerste geschikt te maken voor toepassing binnen Enterprise Storage Networks.

De systemen leveren zeer hoge performance bij een opslagcapaciteit van meer dan negen terabyte in één enkel, geïntegreerd opslagsysteem. Negen terabytes vormen het equivalent van twee en een kwart miljard pagina's tekst.

Matthew M. Sweeney, vice-president van Information Systems Infrastructure van Rite Aid, een van Amerika's grootste drogisterijketens, zegt: "De toegankelijkheid van informatie en de snelheid waarmee die informatie benaderd kan worden, zijn sleutelvoorwaarden om ons te onderscheiden van de concurrentie. We gebruiken EMC's nieuwe Symmetrix-systeem om onze gegevens te consolideren in een datawarehouse van acht terabyte, waarmee we kunnen nagaan hoe onze klanten inkopen doen. Deze nieuwe systemen maken het mogelijk om al onze bedrijfsinformatie in een gemeenschappelijke opslagnetwerk-infrastructuur onder te brengen. Het management krijgt daardoor één enkel, uitgebreid overzicht van de bedrijfsvoering." "De connectiviteit die Symmetrix binnen ons hele bedrijf biedt, is essentieel geweest tijdens de ontwerpfase van het datawarehouse," vervolgt Sweeney. "Door middel van de EMC InfoMover-software kunnen we onze Unix-applicatie op een geregelde basis verversen met mainframe-data. Daardoor hebben we de zekerheid dat zakelijke beslissingen altijd worden genomen op grond van de nieuwste - en dus accurate - informatie, die real-time vanuit het hele bedrijf wordt verzameld."

Michael C. Ruettgers, president en CEO van EMC, voegt hieraan toe: "De essentie van de Symmetrix-familie ligt in haar modulaire opbouw, waardoor EMC altijd zeer snel de nieuwste technologie aan haar systemen kan toevoegen. Dat leidt tot nog grotere schaalbaarheid, hogere performance en betere beschikbaarheid. Onze nieuwe Symmetrix-familie komt slechts tien maanden na de introductie van de huidige Symmetrix-familie en is het resultaat van onze enorme investeringen in software en systemen om een voorsprong van enkele jaren op de concurrentie te behouden. Symmetrix blijft een klasse apart in de manier waarop het klanten helpt om meer en meer kritische data te consolideren en hen laat profiteren van de flexibiliteit en het grote bereik van het EMC Enterprise Storage Network."

De Symmetrix-systemen zijn de meest open opslagplatforms ter wereld en bieden een gelijktijdige connectiviteit voor alle belangrijke computerplatforms, besturingssystemen en applicaties. Deze flexibiliteit vormt de hoeksteen van EMC's ESN-strategie en onderstreept de groeiende trend binnen de industrie naar één geconsolideerde, heterogene informatie-infrastructuur, waardoor klanten de voordelen kunnen benutten van grootschalige bedrijfsopslag op al hun gedistribueerde informatiebronnen.

De vandaag aangekondigde systemen ondersteunen zowel de snelle 18 GB schijven als de 36 GB schijven, zodat klanten altijd de juiste combinatie van performance en capaciteit voor hun applicatieomgevingen kunnen kiezen. De nieuwe producten ondersteunen elke combinatie van Unix, Windows NT, AS/400 en LAN-besturingssystemen op de Symmetrix 3000-lijn, mainframes op de Symmetrix 5000-lijn, en elke combinatie van mainframes en open systemen via de Symmetrix Enterprise Storage Platform (ESP) software op de Symmetrix
3000- of 5000-systemen. De nieuwe producten zijn:

* Symmetrix 3930 en Symmetrix 5930 systemen - 's werelds grootste, zeer snelle bedrijfsopslagsystemen, die geoptimaliseerd zijn voor bedrijfsbrede consolidatie en voor zeer grote toepassingen zoals datawarhouses en enterprise resource planning (ERP). Deze systemen bieden een maximale capaciteit van meer dan negen terabyte (9.267 gigabyte) in één enkel geïntegreerd systeem.

* Symmetrix 3830 en Symmetrix 5830 systemen - 's werelds snelste en zeer grote bedrijfsopslagsystemen voor zakelijke toepassingen en middelgrote consolidatie. Deze systemen bieden een maximale capaciteit van bijna drie en een halve terabyte (3.475 gigabyte) in één enkel geïntegreerd systeem.
* Symmetrix 3630 en Symmetrix 5630 systemen - 's werelds snelste, schaalbare instapsystemen voor zakelijke applicaties en toepassingen op afstand. Deze systemen bieden een maximale capaciteit van meer dan een terabyte (1.158 gigabyte) in één enkel geïntegreerd systeem.

Sinds de oorspronkelijke introductie van Symmetrix-systemen in 1991 heeft EMC deze systemen voortdurend vernieuwd, om te anticiperen op de toenemende vraag van klanten naar meer mogelijkheden om hun informatie op te slaan en te beheren. Sindsdien is de Symmetrix-familie EMC's belangrijkste bedrijfsopslagsysteem gebleven en levert een primaire bijdrage aan EMC's omzet en winstgroei. Als resultaat daarvan is EMC met 35 procent marktleider op het gebied van externe RAID-opslagsystemen (onderzoek van Dataquest). Dit succes is direct gerelateerd aan de enorme meerwaarde waarover klanten de beschikking krijgen, in vergelijking met concurrerende opslagsystemen. Symmetrix-systemen en de bijbehorende software elimineren het aantal backup-handelingen, waardoor klanten hun producten sneller op de markt kunnen brengen en hun klanten een betere dienstverlening kunnen bieden. De systemen ondersteunen eveneens een ononderbroken, '7 x 24 uur' toegang tot gegevens, wat vereist is voor conventionele databases en toepassingen voor on-line transactieverwerking, alsmede voor de opkomende data-intensive Windows NT- en Internet-toepassingen. Tot slot reduceren de Symmetrix-systemen in belangrijke mate de kosten die gemoeid zijn met het beheer van alle gedistribueerde informatiebronnen.

Beschikbaarheid
De nieuwe Symmetrix-systemen zijn met onmiddellijke ingang beschikbaar. De prijzen zijn afhankelijk van de gewenste configuratie.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op http://www.emc.com/.

Deel: ' EMC lanceert nieuwe storage-systemen '