EMC realiseert enorme uitbreiding van het hoofdkantoor om groei te kunnen opvangen

Nieuwegein, 26 mei 1999 - Teneinde de wereldwijd sterk toegenomen vraag naar haar producten adequaat te kunnen opvangen, breidt EMC het hoofdkantoor in Hopkinton, Massachusetts, aanzienlijk uit. Tot de uitbreidingen horen een nieuw te bouwen reseach & development centrum, de aankoop van een reeds bestaand kantoorgebouw en de aankoop van bouwgrond. Het kantoorgebouw zal gaan fungeren als trainingscentrum voor klanten en voor werknemers van EMC. De uitbreidingen zullen naar verwachting eind dit jaar zijn voltooid. De totale oppervlakte van de EMC-kantoren en productiefaciliteiten in de Verenigde Staten bedraagt dan ongeveer 180.000 vierkante meter.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op https://www.emc.com/.

Deel: ' EMC realiseert uitbreiding hoofdkantoor '