EMC vergroot wereldwijd bereik van haar Internet-expertise

Nieuwegein, 23 april 1999 - EMC Corporation, toonaangevend aanbieder van bedrijfsopslagsystemen, software en services, breidt het bereik uit van haar wereldwijde zakelijke Internet-activiteiten. De Europese productiefaciliteiten van EMC, en de klantenservice, die in het Ierse Cork zijn gevestigd, zullen nu ook fungeren als Europese basis voor Internet-activiteiten ten behoeve van de Europese klanten van EMC.

Deze aankondiging betekent een uitbreiding van de expertise en de mogelijkheden van EMC om de toonaangevende Symmetrix Enterprise Storage producten in te zetten voor bedrijfskritische Internet-applicaties. Nu klanten in hoog tempo de zakelijke voordelen van Internet benutten, helpen de producten van EMC de klanten om hun belangrijkste Internet-informatie ter beschikking te stellen, te beschermen en te beheren. Door het combineren van de technische expertise en ervaring met belangrijke allianties, zijn de klanten van EMC ervan verzekerd dat hun applicaties optimaal presteren en dat de informatie veilig en continu beschikbaar is.

"Op Internet is momenteel een grote verschuiving gaande. Websites zijn veranderd van aanplakbiljetten in cyberspace tot bedrijfskritische verkoopkanalen," zegt Paul Noble, Executive Vice President of Products and Offerings van EMC. "EMC helpt bedrijven om hun IT-systemen 24 uur per dag en zeven dagen per week te laten draaien. 'Downtime' betekent omzetverlies en nergens is 'uptime' zo belangrijk als voor handel via Internet. Ons doel in Cork is om dichter bij onze Europese klanten te staan, zodat we beter in staat zijn om in te spelen op hun bedrijfskritische Internet-applicatiebehoeften.

EMC Symmetrix Enterprise Storage systemen en software worden gebruikt door acht van de tien grootste Internet Service Providers en dienen als applicatiebeheerplatform voor een brede reeks op maat gemaakte systemen voor electronic commerce, hoge beschikbaarheid en disaster recovery.

Uitbreiding aanwezigheid in Ierland
De aankondiging versterkt de aanwezigheid van EMC in Ierland en de alliantie van het bedrijf met Telecom Ireland. Onlangs heeft EMC de productiecapaciteit in Cork verdubbeld en in deze stad tevens een klantenservice- en supportcentrum gevestigd. Telecom Ireland voorziet EMC van zeer betrouwbare telecommunicatievoorzieningen en levert nu tevens de Internet-infrastructuur voor de EMC-activiteiten in Europa. Viking Office Products vertrouwt op EMC
Viking Office Products, toonaangevend leverancier van kantoorbenodigdheden in geheel Europa, is een van de eerste bedrijven die gebruikmaakt van de EMC's Internet-applicatievoorzieningen in Cork. Viking, een volledige dochteronderneming van het Amerikaanse Office Depot, heeft onlangs gekozen voor EMC als haar Europese Internet-partner. EMC Cork heeft Viking geholpen met de planning, de lancering en het beheer van de Vikings business-to-business Internet commerce site (www.viking-direct.co.uk) ten behoeve van zakelijke klanten in Europa.

Volgens Sean Clough, Vice President of Customer Development van Viking, heeft Viking voor EMC gekozen vanwege haar time-to-market reputatie, de betrouwbaarheid van de EMC-oplossingen en de mondiale aanwezigheid van het bedrijf. "Viking wilde als een van de eerste leveranciers van kantoorbenodigdheden on-line gaan," zegt Clough. "In slechts twee maanden zorgde EMC ervoor dat we via Internet onze eerste webgebaseerde omzet konden realiseren. De aandacht van EMC voor onze ambitieuze plannen met electronic commerce, haar klantenservice en haar reputatie als leverancier van kwalitatief hoogstaande producten, hebben ervoor gezorgd dat we nu een aanzienlijke voorsprong hebben op onze concurrentie in Europa."

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op http://www.emc.com/.

Deel: ' EMC vergroot wereldwijd bereik Internet-expertise '