Emexus en SuperOffice integreren SMS met CRM

Via SMS Messenger nu directe communicatie mogelijk vanuit CRM-pakket

Almere/Den Bosch, 25 september 2001 - Emexus, ontwikkelaar van mobiele berichtenservices, heeft voor CRM-leverancier SuperOffice de eerste SMS-toepassing ontwikkeld die het mogelijk maakt direct vanuit een CRM-pakket berichten te versturen naar de mobiele telefoon van een klant.

SuperOffice, één van Europa's meest gebruikte toepassingen voor Customer Relationship Management (CRM), maakt het bedrijven mogelijk op eenvoudige wijze hun klant-interacties te beheren en aan te sturen. Van brief, e-mail, fax en telefonisch contact tot en met de verwerking van orders en bevestiging van gemaakte afspraken.

SMS als marketinginstrument
Naast e-mail, telefoon, brief of fax wordt ook in de zakelijke omgeving steeds meer gebruik gemaakt van SMS, de Short Message Service van mobiele telefonie. Met SMS Messenger is het nu mogelijk om uitgaande SMS-berichten direct in SuperOffice CRM5 op te stellen, te versturen en vast te leggen. Hiermee versterkt SuperOffice CRM5 haar reputatie als meest geïntegreerde oplossing voor alle klantcommunicatie. Het is de eerste keer dat een SMS-toepassing op deze manier geïntegreerd wordt ingezet binnen een CRM-pakket.

Frans van Hulle, directeur van Emexus: "SMS biedt een zeer directe en persoonlijke manier van communiceren omdat het bericht direct naar de mobiele telefoon van de geadresseerde gaat. Deze zal het bericht op het eerste geschikte moment lezen, waar hij of zij zich ook bevindt. Voor zakelijke toepassingen is SMS derhalve zeer geschikt, omdat bijna iedereen die men wil bereiken, inmiddels de beschikking heeft over een mobiele telefoon."

A. Zeeman, marketing manager van SuperOffice Benelux: "We zijn onder de indruk van de manier waarop Emexus ons SMS-idee in een tastbare dienstverlenende oplossing heeft vertaald. SMS-integratie is een specialisme waar wij als CRM-leverancier zelf nooit aan zullen beginnen. Maar Emexus weet hier heel goed mee om te gaan. Deze applicatie toont tevens aan hoe naadloos, en voor de gebruiker volledig transparant, extern maatwerk in onze CRM-software geïntegreerd kan worden."

Met de SMS-software-module voor SuperOffice CRM 5 is de invoer van een kort bericht erg makkelijk geworden. Na installatie verschijnt er een extra SMS-optie in de menubalk. Hiermee kan de gebruiker rechtstreeks naar één of meer personen uit het adresboek -bijvoorbeeld naar alle personen die betrokken zijn bij een bepaald project- een bericht sturen. Het bericht wordt bij elke geadresseerde in het activiteitenoverzicht bewaard.

Visual Basic
Bijzonder aan de nieuw ontwikkelde SMS-toepassing is ook, dat Emexus deze volledig in Visual Basic heeft ontwikkeld, waardoor de toepassing naadloos aansluit bij de bestaande omgeving van SuperOffice.

De nieuwe SMS Messenger-module is beschikbaar voor gebruikers van SuperOffice CRM5. De eerste 20 klanten mogen kosteloos van deze dienst gebruik maken. Het is een volledig softwarematige oplossing, waarbij de berichten vanuit SuperOffice CRM5 via internet naar Emexus worden gestuurd. Deze zorgt vervolgens voor de verdere afhandeling, waarbij de klant een maandelijkse abonnementsvergoeding betaalt, plus een klein bedrag per bericht.

Een installer van deze oplossing is verkrijgbaar op http://superoffice.emexus.com

SuperOffice
SuperOffice bestaat 12 jaar en is van origine een Noors bedrijf. De beursgenoteerde holding SuperOffice ASA telt circa 275 medewerkers en groeit snel. Sinds 1 januari 1998 heeft het bedrijf een eigen zelfstandige vestiging in 's-Hertogenbosch. SuperOffice is beschikbaar in 14 talen en heeft 250.000 geregistreerde gebruikers. De klantenkring bestaat uit zowel grote als kleine ondernemingen, in diverse branches. Momenteel heeft SuperOffice Benelux bijna 800 organisaties voorzien van haar software. Enkele klantnamen in Nederland zijn: Direktbank, Aegon, De Efteling, KPMG Certification, debitel, Deloitte & Touche, Ahoy Rotterdam, Nedship Bank, Geveke, Robert Bosch, Akzo Nobel, Visa Card, Leo Pharma, ABS Pompen en Gemeente Amsterdam. 90 % van alle klanten zegt binnen een jaar de investering in de software te hebben terugverdiend.

Emexus
Emexus voorziet bedrijven van SMS-oplossingen en -concepten en is een snel groeiende speler in de mobiele wereld. Emexus ontwikkelt gebruikersvriendelijke applicaties waarmee organisaties snel gepersonaliseerde en tijdkritische berichtgeving kunnen verzorgen volgens de nieuwste mobiele mogelijkheden. De meest voorkomende vorm van mobiele berichtgeving op dit moment is Short Message Service (SMS). Emexus ondersteunt deze vorm volledig en ontwikkelt daarnaast toepassingen op basis van spraaktechnologie (waaronder Voice Response) en WAP. Het Emexus Alert Platform biedt uitgangen naar SMS, e-mail, Personal Digital Assistant (PDA), fax en spraak. De opdrachtgevers maken gebruik van Emexus' koppelingen naar de SMS-centrales van operators, waardoor hoge volumes aan berichtgeving mogelijk zijn. Samenwerkingsverbanden met grote, leidende partijen en leveranciers garanderen diensten van een hoog professioneel niveau. Meer informatie is te vinden op www.emexus.com

Deel: ' Emexus en SuperOffice integreren SMS met CRM '




Lees ook