USP marketing PR

Emirates start met Windows 8 Business Application en HP Tablet Experience

In-flight applicatie op de HP ElitePad 900 tablets voor exceptionele onboard service

DUBAI, UAE - 20 November, 2012 - Emirates, één van de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappijen ter wereld, heeft gisteren tijdens het Windows 8 launch event in Dubai bekend gemaakt bezig te zijn met de ontwikkeling van diverse toepassingen voor de zakelijke sector: genaamd Knowledge Driven Inflight Service (KIS). Dit inflight communicatie en management systeem, in 2004 door Emirates geïntroduceerd voor pursers, zal werkzaam zijn op de binnenkort te verschijnen HP ElitePad 900 business tablet en biedt Emirates de mogelijkheid buitengewone service te blijven leveren aan haar passagiers.

"Bij Emirates streven wij naar de beste in-flight experience," Aldus Kevin Griffiths, Senior Vice President, Cabin Crew bij Emirates. "Wij investeren constant in de beste toestellen, producten en service. Voor ondersteuning van onze crew hebben wij een applicatie ontwikkeld die ons personeel van belangrijke informatie voorziet om beter te kunnen inspelen op de wensen van onze passagiers en klanten. Het Windows 8 platform op de HP ElitePad 900 tablet geeft ons personeel via een unieke KIS applicatie de mogelijkheid een in- flight experience te geven die niet beschikbaar is bij andere maatschappijen."

Emirates pursers kunnen gebruik maken van de KIS app om het cabinepersoneel voor aanvang van iedere vlucht te instrueren over de persoonlijke voorkeuren en wensen van de passagiers. De crew kan de applicatie tevens inzetten om tijdens de vlucht upgrades naar business class of first class uit te voeren voor Emirates Skywards members. Daarnaast is het mogelijk om feedback van passagiers via KIS direct bij aankomst te versturen naar het Emirates hoofdkantoor.

De tablet die in oktober door HP is aangekondigd, wordt in januari 2013 gelanceerd en is speciaal ontwikkeld voor de zakelijke markt. In combinatie met de geoptimaliseerde Windows 8 touch interface, welke snel de belangrijkste informatie via Live Tiles toont, kan de crew meer tijd besteden aan persoonlijk contact met de passagiers.

Wanneer de introductiefase afgerond is zal Emirates beschikken over 1000 HP ElitePad 900 tablets met KIS applicatie. Kijk voor meer informative over de KIS applicatie of Windows 8 op: http://www.youtube.com/watch?v=Qghgj2mNXN8&feature=youtu.be

Voor meer informatie over bedrijven die een samenwerking zijn aangegaan met Microsoft technology kijk op: Microsoft Customer Spotlight newsroom
-Einde-
Fotobijschrift:

1. Een Emirates Purser verstrekt een onboard upgrade via de KIS applicatie op Windows 8

2. Een Emirates Purser met een HP ElitePad 900 tablet.

Over Emirates
Emirates Airline, één van de snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen ter wereld, heeft al meer dan 500 internationale prijzen in de wacht gesleept voor geleverde prestaties. Emirates Airline onderscheidt zich door haar ongeëvenaarde service - zowel aan boord als op de grond - en uitgebreid internationaal aanbod via hub Dubai. In mei 2010 startte de maatschappij met de passagiersroute Amsterdam - Dubai. Dagelijks vertrekt de EK 148 om 15:30 uur direct van Amsterdam naar thuisbasis Dubai (aankomst tijd 23:59 uur). Emirates vliegt op 126 bestemmingen in 74 landen. De vloot van Emirates bestaat uit 188 widebody Airbus- en Boeing-toestellen. De maatschappij heeft momenteel 27 Airbus A380's in gebruik. Emirates Airline is onderdeel van de Emirates Group, waar ook ondernemingen als dnata, Mercator, Transguard en EmQuest toe behoren. Onder Emirates Airline vallen ook Emirates SkyCargo en Destination en Leisure Management (D&LM) dat Wolgan Valley Resort & Spa, Emirates Holidays, Arabian Adventures en Congress Solutions International beheert. Voor meer informatie: www.emirates.com/nl

Deel: ' Emirates start met Windows 8 Business Application en HP Tablet Exper.. '