ENECO

Capelle a/d IJssel, 13 september 1999.

ENECO beloont aankoop zuinige apparaten met premie

ENECO start op 15 september met de regeling Energiepremie. Alle huishoudelijke ENECO-klanten die vanaf die datum witgoed kopen met het energiezuinige A-label krijgen een financiële premie van hun energiebedrijf. ENECO wil zo het gebruik van energiezuinige apparaten bevorderen. De premie bedraagt voor wasmachines, vaatwassers, vriezers en koelkasten f 100,- per toestel. Voor een elektrische wasdroger met een A-label of een gasgestookte wasdroger ontvangt de ENECO-klant een premie van f 350,-. Als de klant twee of meer A-apparaten tegelijk koopt, ontvangt hij naast de premie per toestel van f 100,- of f 350,- ook nog f 50,- extra.

ENECO loopt met het invoeren van de regeling vooruit op een soortgelijke regeling die de overheid, gefinancierd uit opbrengsten van de regulerende energiebelasting, waarschijnlijk met ingang van 1 november 1999 gaat invoeren. Omdat ENECO veel vragen kreeg van klanten over de regeling, is besloten alvast te beginnen. Op het moment dat de landelijke regeling ingaat, schakelt ENECO daarop over.

De premieregeling moet de aanschaf van energiezuinige apparatuur stimuleren. Op ieder groot huishoudelijk apparaat, zoals een wasmachine, koelkast, vaatwasser of wasdroger staat een energielabel. Dit energielabel is verdeeld in een aantal verschillende energiecategorieën, waarbij categorie A het meest energiezuinig en categorie G het minst energiezuinig is. Een zwarte pijl geeft aan in welke categorie het desbetreffende apparaat valt. Zo kan de consument precies zien hoeveel elektriciteit het apparaat verbruikt. De premie maakt het aantrekkelijk om een apparaat met een A-label aan te schaffen.

Het is voor de klant heel eenvoudig om aan de premie te komen. Bij alle witgoedhandelaren in het werkgebied van ENECO is een folder te vinden met een aanvraagcoupon. Deze coupon moet worden ingevuld en opgestuurd aan ENECO, samen met het originele A-label van het apparaat en een kopie van het aankoop- en betaalbewijs. Binnen drie weken ontvangt de klant dan de premie op zijn of haar rekening. Voor meer informatie over de regeling kan de klant bellen met ENECO, 0800-1541 (gratis, van maandag tot en met zaterdag van 8.00 uur tot 23.00 uur).

De ENECO-Energiepremie geldt alleen voor huishoudelijke ENECO-klanten en is verkrijgbaar vanaf 15 september tot de start van de landelijke regeling.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom 0800 - 0603.

Zoekwoorden:

Deel: ' ENECO beloont aankoop zuinige apparaten met premie '