ENECO

Capelle a/d IJssel, 8 september 1999.

ENECO moderniseert kabelnet in Brielle

ENECO KabelTV & Telecom is deze week gestart met de modernisering van het kabeltelevisienet in de gemeente Brielle. Van het bestaande net, dat ENECO enkele jaren geleden van de gemeente overnam, worden de hoofdkabels vervangen door glasvezelkabels. Dit is ca. 20% van de kabels. De coaxkabels naar de woningen hoeven niet vervangen te worden. Tevens vernieuwt ENECO alle hoofdverdeelkasten in de wijken. Na de modernisering kunnen de signalen twee kanten uit door het net en neemt de capaciteit van het net aanzienlijk toe. ENECO kan daardoor in de toekomst naast radio- en tv signalen ook andere diensten aanbieden, zoals toegang tot het internet en nieuwe televisiediensten. De werkzaamheden aan het kabelnet zijn medio 2000 gereed.

Om de nieuwe kabels aan te kunnen brengen worden eerst buizen in de grond aangebracht. Hiervoor worden graafwerkzaamheden verricht. Deze werkzaamheden duren ongeveer tot december. ENECO streeft ernaar om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Nadat de buizen zijn gelegd, wordt de straat direct gedicht. Later worden de nieuwe kabels hier doorheen geblazen. Hier merkt men niets van. ENECO vernieuwt op deze wijze 25 kilometer coaxkabel. De kabels worden tenslotte aangesloten op nieuwe versterkers die over de gehele gemeente verspreid staan. Bij het aansluiten van de versterkers zullen per wijk korte signaalonderbrekingen ontstaan. Deze duren niet langer dan 4 uur en vinden alleen plaats van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 uur en 16.00 uur. De signaalonderbrekingen worden per dag bekend gemaakt in de huis-aan-huis bezorgde weekbladen.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom 0800 - 0603.

Zoekwoorden:

Deel: ' ENECO moderniseert kabelnet in Brielle '