ENECO

Rotterdam, 11 november 1999

ENECO moderniseert kabelnet in Leerdam

ENECO KabelTV & Telecom start 15 november met de modernisering van het kabeltelevisienet in de gemeente Leerdam. Van het bestaande net, dat ENECO enkele jaren geleden van de gemeente overnam, worden de hoofdkabels vervangen door glasvezelkabels. Dit betreft circa 20% van de kabels. Tevens vernieuwt ENECO alle wijkcentrumkasten. De coaxkabels naar de woningen hoeven niet vervangen te worden. Door de modernisering kunnen signalen twee kanten uit door het kabelnet (retour geschikt) en neemt de capaciteit van het net aanzienlijk toe. ENECO kan daardoor in de toekomst naast radio- en tv-signalen ook andere diensten aanbieden, zoals nieuwe televisiediensten. De werkzaamheden aan het kabelnet zijn medio 2000 gereed.

Om de nieuwe kabels aan te kunnen brengen worden eerst buizen in de grond aangebracht. Hiervoor worden graafwerkzaamheden verricht. Deze werkzaamheden duren ongeveer tot eind december. ENECO streeft ernaar om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Nadat de buizen zijn gelegd, worden de nieuwe kabels hier doorheen geblazen. Hier merkt men niets van. De kabels worden tenslotte aangesloten op nieuwe versterkers die door de gehele gemeente verspreid staan. Bij het aansluiten van de versterkers zullen per wijk korte signaalonderbrekingen ontstaan. Deze duren niet langer dan 4 uur en vinden alleen plaats van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 uur en 16.00 uur. Signaalonderbrekingen worden vooraf bekend gemaakt middels advertenties in de huis-aan-huis bezorgde weekbladen.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom 0800 - 0603.

Zoekwoorden:

Deel: ' ENECO moderniseert kabelnet in Leerdam '