EnerShe, een nieuw netwerk voor vrouwen in de energiesector

OOSTERBEEK, 20120919 -- EnerShe, een netwerk opgezet voor en door vrouwen gericht op de energiesector, is sinds enkele weken actief. EnerShe is opgericht door Liesbeth Dik en Natalie Boeijen - van der Burg. Na ruim 10 jaar werkzaam te zijn binnen de energiesector is hun ervaring dat werken met een vrouw binnen een overwegend mannelijke omgeving een andere vorm van herkenning en energie biedt.

Natalie speelde al langer met het idee om aandacht te schenken aan vrouwen in de energiesector. In 2008 initieerde zij reeds bij haar toenmalige werkgever een vrouwennetwerk dat gericht was op vrouwen werkzaam op managementpositie en hoger. Toen zij bij een project bij een regionale Netbeheerder kennismaakte met Liesbeth ontstond al snel het initiatief om een breder netwerk op te zetten, dan (hoger) management.

Met EnerShe willen Natalie en Liesbeth een netwerk vormen waar je met vrouwelijke sectorgenoten kennis kan maken, kennis en ervaringen kan delen, herkenning kan vinden en in een inspirerende setting kan samen komen. Bij EnerShe is deelname niet afhankelijk van de positie die een deelnemer binnen de eigen organisatie heeft of van het type organisatie maar van belang is dat zij haar focus heeft op (een deel van) de energiesector. Onder energiesector wordt hierbij verstaan elektriciteit, gas, olie en duurzame energie.

Het EnerShe netwerk is online te vinden op www.enershe.net en is actief op verschillende social media. Daarnaast wil EnerShe in de toekomst bijeenkomsten plannen zodat deelnemers elkaar live kunnen ontmoeten, kennis kunnen delen en ook kennis kunnen opdoen door presentaties van gastsprekers.

Vrouwen die werken in en/of hun focus hebben op de energiesector en bij wie deze sector een bepalende rol speelt voor hun functie, kunnen zich aansluiten via de EnerShe LinkedIn Group of door een mail te sturen naar contact@enershe.net.

[Logo EnerShe vrouwennetwerk in de energiesector]

ENERSHE is een initiatief van Liesbeth Dik (werkzaam bij UMS group) en Natalie Boeijen - van der Burg (werkzaam bij BoeijendeZaken).
www.enershe.net
contact@enershe.net