Erasmus en Oracle starten Executive Course: ‘Electronic Commerce Strategy’

Rotterdam/De Meern, 15 april 1999 – De Erasmus Universiteit Rotterdam biedt samen met Oracle Nederland een nieuwe masterclass aan op het gebied van Electronic Commerce. De cursus, Electronic Commerce Strategy, behandelt de strategische, tactische en operationele aspecten van elektronische handel. Erasmus en Oracle richten zich met deze driedaagse Executive Course op iedere manager die (mede)verantwoordelijk is voor de introductie en exploitatie van e-commerce bij hun bedrijf.

De eerstvolgende masterclass vindt plaats van 17 tot en met 19 mei 1999 in het Executive Development-gebouw van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geïnteresseerde bedrijven kunnen de Executive Course ook afnemen in de vorm van een in-company training. In oktober 1999 is de tweede Executive Course te volgen.

Waarom

Door de snelle technologische ontwikkelingen ontstaat vaak verwarring over de potentiële impact van Electronic Commerce. Dit leidt ertoe dat het strategische beleid, de knowhow van het personeel en de technologische en organisatorische infrastructuur voor effectieve Electronic Commerce bij veel bedrijven onvoldoende aanwezig is. Oracle en de Erasmus Universiteit Rotterdam hebben daarom het initiatief genomen om hun kennis over Electronic Commerce te bundelen en met bedrijven te delen via een driedaagse masterclass.

De docenten zijn afkomstig uit meerdere disciplines onder andere van het Research Center for Electronic Commerce van de Erasmus Universiteit Rotterdam, Oracle Nederland, Van Wijmen Nouwen Advocaten en Belastingkundigen, KPMG en ECP.NL (Electronic Commerce Platform Nederland)

"Wij zien dat er bij bedrijven wel veel enthousiasme, maar weinig strategische kennis op het gebied van e-commerce aanwezig is", zegt prof.dr. P.H.A.M. Verhaegen van de Faculteit der Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit Rotterdam. "Wij verwachten samen met Oracle via deze compacte Executive Course deze kennis-gap te kunnen opvullen. De eerste cursus doe wij vorig jaar gaven voldeed volledig aan de verwachtingen van onze cursisten en werd met enthousiasme ontvangen."

Inschrijving

Voor meer informatie en inschrijving kunnen geïnteresseerden zich wenden tot: http://www.fbk.eur.nl/ebsc/ecstrategy_en.html of bellen met Monique van Dijk, telefoonnummer 010 – 408 2408.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8,3 miljard, de op één na grootste software-organisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com.

Erasmus Universiteit Rotterdam

De Erasmus Universiteit heeft zowel internationaal als nationaal een sterke reputatie. Met het motto ‘Universiteit die werkt’ onderstreept de Erasmus de praktijkgerichtheid van de opleidingen, gedoceerd in het hart van ondernemend Nederland: Rotterdam. De oudste voorloper van de Universiteit stamt uit 1913. Intussen biedt de Erasmus opleidingen op het gebied van bestuur, beleid, bedrijfskunde en medicijnen. 3.500 medewerkers werken bij de Erasmus Universiteit om onderwijs te bieden aan 15.000 studenten in het initieel onderwijs en 5.000 studenten in de postdoctorale fase. Erasmus Executive Development (EED) is het samenwerkingsverband tussen de Faculteiten Bedrijfskunde en Economie van de Erasmus Universiteit. Vanuit EED wordt invulling gegeven aan de behoefte van het bedrijfsleven aan "lifelong learning" in de vorm van in-company programma’s en cursussen met open inschrijving.

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt