Gemeente Rotterdam

Erasmusspelden voor Gerrit van Driel en Wiet van Holten

De 81-jarige Gerrit van Driel en Wiet van Holten hebben uit handen van wethouder Hans Kombrink een Erasmusspeld ontvangen. De Erasmusspeld is een gemeentelijke onderscheiding voor Rotterdammers die zich op sociaal, cultureel of sportief gebied gedurende een lange periode verdienstelijk hebben gemaakt voor de Rotterdamse samenleving. Gerrit van Driel en Wiet van Holten kegen de onderscheiding voor hun inzet en betrokkenheid bij het verenigingsleven in Rotterdam-Zuid.

Gerrit van Driel was gedurende tien jaar vrijwilliger bij speeltuinvereniging Hillesluis, voorzitter van de klaverjasvereniging Hillesluis en ruim 25 jaar voorzitter van de winkeliersvereniging Asterlo in Zuidwijk. In die functie werkte Gerrit van Driel o.a. mee aan het bouwen van de sporthal aan de Asterlo en de komst van de vrijdagmarkt op het plein naast de sporthal. Ook was hij vijftien jaar bestuurslid van de stichting Charlois Bruist, waarvan vier jaar als voorzitter.

Wiet van Holten was van 1946 tot 1982 voorzitter van de Rotterdamsche Voetbal en Atletiekvereniging Hillesluis. Onder zijn voorzitterschap werd een nieuw gebouw voor de vereniging gerealiseerd dat in 1970 werd geopend. Na zijn voorzitterschap van de atletiekvereniging is Wiet van Holten tot op de dag van vandaag jeugdtrainer bij de vereniging. In totaal is hij 53 jaar actief geweest voor de Rotterdamsche Voetbal en Atletiekvereniging Hillesluis.

Deel: ' Erasmusspelden voor Gerrit van Driel en Wiet van Holten '