Ericsson

Rijen, 14 januari 1999

ERICA :

De Ericsson Award voor non-profit organisaties op het Internet

ERICA is een nieuwe Internet competitie voor non-profit organisaties, gesponsord door Ericsson, wereldleider in spraak- en datacommunicatie. Ericsson wil met deze competitie laten zien wat de waarde en de kracht van het Internet is voor de non-profit sector. De hoofdprijs bedraagt $250.000.

Non-profit instellingen kunnen hun creatieve ideeën over innovatieve toepassingen van Internet technologie tot 31 maart 1999 insturen via de speciale ERICA web-pagina https://www.ericsson.com/erica. Op 30 april zullen de winnaars geselecteerd worden. De prijsuitreiking vindt plaats in New York in mei 1999.

De inzendingen worden beoordeeld op de bijdrage die ze leveren tot de community building power van Internet. De winnende (drie tot vier) projecten zullen uitgevoerd worden door een aantal leidende web development companies, onder leiding van Ericssons CyberLab East, een Internet divisie in New York.

"Non-profit organisaties beginnen de kracht van Internet als communicatiemedium in te zien," zegt Sven Christer Nilssson, CEO van Ericsson. "ERICA zal hun helpen nog effectiever met het Internet om te gaan.'

De winnaars zullen worden geselecteerd door een jury bestaande uit experts op het gebied van Internet en de non-profit industrie. Sven-Christer Nilsson, CEO van Ericsson en Bo Peabody, president & CEO van Tripob, nemen gezamenlijk het voorzitterschap van de jury op zich.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten- over de hele wereld.

Deel: ' Ericsson Award voor non-profit organisaties op Internet '