Ericsson

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 18 augustus 1999

Ericsson en KPN sluiten strategisch R&D contract

Ericsson Telecommunicatie en KPN hebben een strategisch contract gesloten om hun R&D activiteiten nog beter op elkaar af te stemmen. De samenwerking zal zich vooral concentreren op nieuwe technologieën en applicaties zoals GPRS, UMTS, Bluetooth en Datacom/IP.

De ontwikkelingen op het gebied van communicatienetwerken gaan razendsnel. Zowel Internet als mobiele telefonie maken dit jaar een ongekende groei door. Telecom-partners KPN en Ericsson hebben besloten hun jarenlange samenwerking op het gebied van Research & Development af te stemmen op deze recente ontwikkelingen en nog nauwer met elkaar te gaan samenwerken.

KPN Research concentreert zich op applicaties en diensten waar Ericsson zich op R&D gebied voornamelijk bezighoudt met producten en systemen. Voor een goed communicatienetwerk moeten beide delen optimaal op elkaar afgestemd zijn. Goede afstemming en samenwerking op het gebied van R&D tussen de twee organisaties ligt dus voor de hand. Voor Ericsson betekent het contract dat gebruikerswensen en ervaringen in een vroeg stadium beschikbaar zijn. KPN krijgt op deze wijze vroegtijdig toegang tot de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de komende generaties producten en systemen.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld.

Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

- (Einde persbericht) -

Nadere informatie voor de pers, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Monique Mols,

Account Manager Pers, Ericsson Telecommunicatie B.V., telefoon: 0161 - 24 98 73