- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 15 februari 1999

Ericsson introduceert nieuwe mobiele telefoon

I 888 World ook in Amerika te gebruiken

Ericsson introduceert een nieuwe mobiele telefoon op de Nederlandse markt: de I 888 World. Deze GSM kan overal ter wereld gebruikt worden, zowel in Europa als in Amerika en in bepaalde delen van Afrika en Azië. De I 888 World is namelijk geschikt voor twee soorten mobiele netwerken, het GSM 900 netwerk (Europa) en het GSM 1900 netwerk (Amerika en delen van Azië en Afrika). Met de mobiele telefoon in Nederland in het vliegtuig stappen naar Amerika en daar gewoon bellen en gebeld worden, behoort met deze nieuwe telefoon tot de mogelijkheden.

Ideale reisgenoot

De I 888 World is uitermate geschikt voor reizende zakenmensen. Het toestel maakt eenvoudig contact met de thuisbasis, van Parijs tot Washington. Via infrarood communicatie kan de mobiele telefoon draadloos gekoppeld worden aan elke gangbare laptop, palmtop en pc. Het ingebouwde modem zorgt ervoor dat e-mail, Internet en fax overal binnen handbereik zijn. Het lichtgewicht (195 gram) frame van het toestel bestaat uit duurzaam magnesium. Ook een reiswekker en een rekenmachine maken deel uit van het toestel. Verder heeft de I 888 World ondanks de uiterst kleine batterij een maximale 'stand by' tijd van 80 uur. De maximale gesprekstijd is bij het GSM 900 netwerk vier uur en vijftien minuten en bij het GSM 1800 netwerk drie uur en dertig minuten. Ericsson levert bij deze nieuwe mobiele telefoon een lichtgewicht reislader met vijf verschillende stekkers, zodat men altijd kan beschikken over een geladen batterij, waar ook ter wereld.

Design en software

De I 888 World is een compact, donkerblauw toestel met een gestroomlijnd uiterlijk. Een speciaal klepje beschermt de toetsen, opent de verbinding (door het klepje open te klappen) of verbreekt de verbinding (door het klepje dicht te doen). Het toestel biedt de mogelijkheid te kiezen uit 15 verschillende belsignalen; het is zelfs mogelijk om zelf een eigen uniek belsignaal te componeren. Ook is het mogelijk om iedere gesprekssoort te voorzien van een specifiek belsignaal. De geluidskwaliteit met 'Enhanced Full Rate (EFR)' is optimaal. De adviesprijs van Ericsson voor de I 888 World is 949,- exclusief BTW. Deze prijs varieert per distributiekanaal en per abonnementcombinatie.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld. Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

-(Einde persbericht)-

Nadere informatie voor de pers, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Monique Mols, Account Manager Pers, Ericsson Telecommunicatie B.V., telefoon: 0161 - 24 98 73

Deel: ' Ericsson introduceert nieuwe mobiele telefoon '