Ericsson

Rijen, 27 september 1999

Ericsson tekent Next Generation's Networks contract

met KPN International Network Services

Ericsson heeft een strategisch contract getekend met KPN International Network Services voor de levering van een Next Generation's Network-oplossing (NGN), gebaseerd op Ericssons ATM-switch AXD 301 en de AXE Telefonie Server. De oplossing integreert spraak- en datacomdiensten op een efficiënte manier in KPN's pan-Europees netwerk voor Frankrijk, Duitsland, Italië en Zwitserland.

De overeenkomst omvat de levering van vier AXE TransLocal 4 centrales, Ericssons Cross Border Interconnect technologie, de schaalbare ATM-switch AXD 301 en de AXE Telefonie Server. Deze oplossing biedt aan KPN International de mogelijkheid om snel en efficiënt hun infrastructuur te migreren naar ATM-technologie.

De Ericsson Next Generatio's Netwerk-oplossing geeft klanten een toekomstvast migratiepad dat hun circuit geschakeld-netwerk omzet naar multi-service-netwerken gebaseerd op ATM (Asynchronous Transfer Mode). De oplossing biedt state-of-the-art carrier-class diensten, zoals internationaal dataverkeer, spraak over ATM en multi-media diensten; allemaal vanuit één netwerk. Operators zijn in staat om nieuwe diensten sneller op de markt te brengen en een grotere flexibiliteit te hebben door slechts één multi-service netwerk te gebruiken in plaats van verschillende netwerken voor spraak en voor datacommunicatie. Andere klanten die deze Ericsson oplossing gebruiken zijn British Telecom en Telia Danmark.

Ericsson en KPN Telecom zijn al jarenlang goede business partners. KPN International Network Services biedt diensten aan (Europese) klanten die internationaal opereren. Deze KPN-divisie maakt een sterke groei door. KPN International Network Services is een internationale netwerk operator en service provider voor telecommunicatiediensten.

Het Next Generation's Network-contract met KPN International Network Services bevestigt Ericssons leidende positie als leverancier van multi-service netwerken. Ericsson ontwikkelt oplossingen die voldoen aan de eisen die de convergentie van spraak- en datacomnetwerken stelt.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacomtechnologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten -network operators, service providers, ondernemingen en consumenten- over de hele wereld.

Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

- (Einde persbericht) -

Nadere informatie voor de pers, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Monique Mols,

Account Manager Pers, Ericsson Telecommunicatie B.V., telefoon: 0161 - 24 98 73

Alle Ericsson persberichten zijn te zien via https://www.ericsson.nl en https://www.ericsson.se

Deel: ' Ericsson tekent Next Generation's Networks contract met KPN '