Ernst & Young

Ernst & Young benoemt Olympische Ambassadeurs

"Wij willen onze sponsoring van de Olympische Beweging een concreet gezicht geven" Dat is volgens sponsormanager Erik Ruts van Ernst & Young de belangrijkste reden voor het selecteren van veertien Olympische ambassadeurs.

Het Team Ernst & Young bestaat uit twaalf valide en twee invalide topsporters die deel uitmaken van respectievelijk het Nederlands Olympisch Team en het Nederlands Paralympisch Team. Vier leden zijn genomineerd voor prijzen die tijdens het Sportgala van NOC*NSF op 15 december zullen worden uitgereikt.

De leden van het Team Ernst & Young zijn: Pieta van Dishoeck (roeien) Marten Eikelboom (hockey) Jessica Gal (judo) Bas van de Goor (volleybal) Anky van Grunsven (dressuur) Gerdie Keen (tafeltennis) Trinko Keen (tafeltennis) Gert Jan van der Linden (rolstoelbasketbal) Nico Rienks (roeien) Esther Vergeer (rolstoeltennis) Chiel Warners (atletiek) Suzan van der Wielen (hockey) Remco van Wijk (hockey) Marcel Wouda (zwemmen)

Tijdens het Sportgala van NOC*NSF op 15 december maken verschillende leden van het Team Ernst & Young kans op een prijs: Anky van Grunsven (beste sportvrouw van het jaar), Esther Vergeer (sporttalent van het jaar), Suzan van der Wielen (beste sportteam van het jaar) en Marcel Wouda (beste sportteam van het jaar).

Het contract dat met de leden van het Team Ernst & Young is gesloten, omvat naast een financiële vergoeding ook een deel advisering op zakelijk gebied en deelname aan de opleidingen van Ernst & Young. De teamleden zullen met name worden ingezet bij interne en externe activiteiten. Ernst & Young is sinds januari 1999 partner in sport van NOC*NSF.

Ernst & Young bouwt in het kader van het sponsorschap aan een Olympische site. Deze zal begin 2000 gereed zijn.

Deel: ' Ernst & Young benoemt Olympische Ambassadeurs '