( bw)(ethical-corporation) ethical corporation: philips en mars werken samen met andere toonaangevende bedrijven zoals siemens, bovis lend lease, national grid, johnson & johnson aan voorstelling van de businesscase voor de behoefte om te beschikken over een sterke milieustrategie   redactie economie   amsterdam, nederland--(business wire)--6 oktober 2008--hoe voldoen deze toonaangevende bedrijven aan de steeds toenemende milieuwetgevingen en creëren ze een winstgevende milieustrategie? gevalstudies en werkwijzen uit de echte wereld zullen worden bekendgemaakt op de environmental business strategies summit in amsterdam op 25-26 november.   volgens een onderzoek door de informatiedienst van de krant the economist beschouwen de meeste bedrijfsleiders de volgende activiteiten als zeer belangrijk in hun bedrijfsagenda:   1. milieuprestatie meedelen aan investeerders en belanghebbenden (61%) 2. de ecologische voetafdruk van producten verbeteren (57%) 3. de energie-efficiëntie verbeteren (52%) 4. nieuwe producten ontwikkelen om sociale of milieuproblemen te helpen verminderen (51%) 5. de impact van handelingen op het milieu verbeteren (50%)   de resultaten van het onderzoek dat werd uitgevoerd door ethical corporation en climatechangecorp stroken met bovenstaande bevindingen, en beste werkwijzen over deze onderwerpen zullen worden voorgesteld en besproken op de environmental business strategies summit in amsterdam in november.   "Veel bedrijven hebben nu ingezien dat duurzame groei alleen mogelijk is door milieurisico's op proactieve wijze te beheren. Deze  conferentie biedt bedrijven zoals National Grid de kans om aan te tonen hoe we de vermindering van onze koolstof-voetafdruk verwerken in        onze dagelijkse zakelijke beslissingen."   Steve Wallace, Hoofd Milieu, National Grid   Naast National Grid zullen de aanwezigen ook kunnen luisteren naar de vicevoorzitters van Siemens, Volvo, Philips, en naar senior directeurs van verschillende bedrijven zoals Johnson & Johnson, Bombardier, Goldman Sachs en Novozymes.   Het aantal en de anciënniteit van de huidige afgevaardigden getuigen van de populariteit en het belang van het onderwerp. Momenteel verwelkomen de organisatoren vertegenwoordigers van zeer uiteenlopende bedrijven zoals Dole Foods, Canon, PTTChem, BMG Group, Nike.   Voor een volledige agenda van de conferentie en een lijst met de sprekers, kijk op www.ethicalcorp.com/ebs/?t=BusWire   Over Ethical Corporation   Ethical Corporation is een onafhankelijke uitgever en organisator van conferenties, die in 2001 werd opgericht om het debat en de discussie over verantwoord ondernemen aan te moedigen. Ethical Corporation publiceert ook het nieuwe online magazine www.ClimateChangeCorp.com, dat in februari 2007 werd gelanceerd, en heeft een onderzoekstak, the Ethical Corporation Institute, die in 2006 werd opgericht. www.ethicalcorp.com/eci   Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.   --30--MS/lo*   CONTACT: Ethical Corporation       Cora Ng, Projectdirecteur       Tel: 44-(0)20-7375-7573       cora.ng@ethicalcorp.com Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, juridische geldigheid beoogt.

Deel: ' Ethical Corporation Philips en MARS werken samen met andere toonaan.. '