Eurail.com winnaar 2016 in Internationale treinreizen

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160729 -- Eurail.com BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Internationale-treinreizenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper!’

Eurail.com is een snelgroeiend bedrijf dat via internet treinpassen verkoopt waarmee reizigers door heel Europa kunnen reizen. Met een verwachte jaarlijkse omzet van 100 miljoen euro en een wereldwijde markt (Europa, VS, Canada, Australië, Zuid-Amerika en Azië) behoort de onderneming tot de grootste online travelbedrijven van Nederland. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Eurail.com BV een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Eurail.com, want men is continu bezig zijn diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Volledig online businessmodel

‘Een bijzondere organisatie met een missie: mensen via de trein laten genieten van landen en continenten. En een volledig online businessmodel met meer dan 100 fte’s en een jaaromzet die groeit en al boven de € 100 miljoen per jaar bedraagt’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Customer Service wordt hier met hoofdletters geschreven en vindt plaats via e-mail en social kanalen als Facebook, Twitter, Facebook messenger en WhatsApp. Een van de pijlers voor een goede bedrijfsvoering en de gewenste snelle ontwikkeling is de ICT-omgeving. Bij Eurail.com is automatisering geen ondersteunende techniek of afdeling, maar vormt het de kern van het bedrijf. Strategie en operatie zijn volledig gedigitaliseerd. En aangezien de ICT-wereld razendsnel vernieuwt, is het zaak de eigen organisatie continu mee te laten ontwikkelen om de markt optimaal te kunnen bedienen: wereldwijd!’

De organisatie is volop in ontwikkeling en dat is in het krachtenveld met vele internationale aandeelhouders – Eurail.com is eigendom van 32 Europese spoorweg- en bootmaatschappijen – een hele tour; nationale bedrijfsbelangen spelen een rol in de besluitvorming en het groeitempo. Zwaan: ‘Ook de websites van Eurail.com zijn voortdurend in ontwikkeling. Een van de doelen is om de bezoeker op de website optimaal te bedienen door een excellente Customer Experience, om zo de conversie verder te verhogen. Een langetermijndoel is om ook de zakelijke internationale reiziger vaker in de trein te krijgen.’

Eurail.com BV, opgericht in 2006, is gevestigd in Utrecht. ‘Eurail.com BV weet zijn enorme kennis van Europese treinreizen te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Een unieke organisatie, volop in ontwikkeling en met grote kansen op voortgezet succes. Terecht de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: www.eurail.com

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Deel: ' Eurail.com winnaar 2016 in Internationale treinreizen '