Persbericht
Amsterdam, 6 oktober 1999

EuroClix: interessante aanbiedingen met één klik onder handbereik

Informatie ontvangen via Internet én automatisch euro’s verdienen

Euro’s verdienen door het ontvangen van informatie en aanbiedingen op maat. Dat biedt het nieuwe bedrijf EuroClix per heden aan de consument via een nieuw Internet-spaarprogramma: www.euroclix.nl. De consument ontvangt via dit spaarprogramma informatie en aanbiedingen die aansluiten bij de persoonlijke interesses. Een groot aantal informatieverschaffers (gerenommeerde instellingen, bedrijven en non-profitorganisaties) werken reeds samen met EuroClix, omdat ze overtuigd zijn van het succes van dit Direct Marketing concept.

Clix inwisselbaar voor euro’s of loten
De consument spaart voor het ontvangen van de informatie en aanbiedingen Clix (punten), die inwisselbaar zijn voor euro’s. EuroClix beloont de consumenten met Clix als zij zich als lid aanmelden, en ook elke keer als zij informatie en aanbiedingen ontvangen en doornemen. De deelnemers hebben dus dubbel profijt van hun lidmaatschap: ze krijgen berichten die hen aanspreken (vooraf kan ieder zijn/haar interessegebieden opgeven) en sparen daarnaast een leuk extraatje bij elkaar.
De hoeveelheid Clix hangt af van de informatie en diensten waarvan de consument gebruikmaakt. Iemand die redelijk actief is maar niets koopt, kan in een jaar al zo’n 75 euro (¦150,-) verdienen. Na inwisseling van de gespaarde Clix wordt het bedrag binnen vijf dagen op de giro- of bankrekening van het betreffende lid overgeboekt. Clix zijn overigens niet alleen inwisselbaar voor euro’s, maar ook voor loten van de Nationale Postcode Loterij.

Bekende partners
Er doen veel bekende instellingen en bedrijven aan het spaarprogramma mee. Een greep uit de bij EuroClix aangesloten informatie-aanbieders levert namen op als Philips, Dell (computers), Ford, ECI (boeken en platen), Spaarbeleg en de Nationale Postcode Loterij. En het aantal informatie-aanbieders groeit gestaag door. "Dit is een nieuwe manier van één-op-één communicatie waarbij het rendement direct kan worden gemeten. Binnenkort starten we bij wijze van test de eerste acties via EuroClix", aldus Henriette van Swinderen, directeur externe betrekkingen Procter & Gamble België/Nederland.
EuroClix verstuurt overigens niet alleen commerciële boodschappen, maar ook informatie van non-profit organisaties. Zo sponsort EuroClix de Clix (punten) die het lid ontvangt voor het bezoeken van onder meer de Terre des Hommes-website.

EuroClix: betrouwbaar en deskundig
EuroClix is opgericht door MotionContainer en Rotaform. Twee bedrijven die hun sporen al hebben verdiend op Internet- en
databasemarketing-gebied. MotionContainer is een bureau voor e-Business en interactieve marketing. Rotaform is gespecialiseerd in databasemarketing en direct mail.

Tien interessegebieden
Het EuroClix-programma is bedoeld voor iedereen van zestien jaar of ouder met een geldig e-mailadres. Bij het aanmelden heeft de consument keuze uit tien interessegebieden waarover hij/zij informatie en aanbiedingen wil ontvangen, bijvoorbeeld auto’s, computers, financiën en reizen.
Via de overzichtelijke EuroClix-website kunnen de leden via banners tevens andere websites bezoeken, diensten gratis en vrijblijvend uitproberen en - indien gewenst - producten kopen. Zij kunnen onder andere nieuwsbrieven, proefritten en wijnaanbiedingen aanvragen. Ook krijgen de leden via e-mails informatie en aanbiedingen toegestuurd, afgestemd op hun interesses. "Het EuroClix-programma is dus het tegenovergestelde van SPAM, ongewenste reclame. Alleen consumenten die hiervoor toestemming hebben gegeven, ontvangen informatie via ons", aldus algemeen directeur dr.ir. Bart Pluis.

Privacy gewaarborgd
De privacy van de consument is gewaarborgd. EuroClix handelt volledig volgens de Wet Bescherming Privacy (WBP). Dit houdt in dat het bedrijf de gegevens van EuroClix-leden alleen gebruikt om de te verstrekken informatie zo optimaal mogelijk te laten aansluiten bij hun behoeftes (geen oneigenlijk gebruik van gegevens). Alle persoonlijke gegevens blijven strikt vertrouwelijk en worden niet doorgegeven aan derden.

Het nieuwe Internet-spaarprogramma is te vinden op: www.euroclix.nl

Deel: ' EuroClix interessante aanbiedingen onder handbereik '




Lees ook