Ingezonden persbericht

Published: 07:31 CEST 18-09-2012 /Thomson Reuters /Source: Delta Lloyd Groep /XAMS: DL /ISIN: NL0009294552
Delta Lloyd versterkt bankdistributie in Nederland door samenwerking met Deutsche Bank

* 30-jarige exclusieve distributieovereenkomst
* Sterke pensioenpropositie voor zakelijke klanten van Deutsche Bank

Exclusieve samenwerking labels Delta Lloyd Groep en Deutsche Bank

Delta Lloyd Groep en Deutsche Bank hebben een 30-jarige overeenkomst gesloten voor de exclusieve distributie van pensioenproducten aan klanten van Deutsche Bank via de labels van Delta Lloyd Groep. OHRA biedt een propositie voor de individuele levenmarkt, waarbij klanten direct hun pensioen kunnen regelen. Voor de zakelijke pensioenmarkt worden producten geleverd die klanten direct (via Deutsche Bank) kunnen afsluiten, en voor onafhankelijk pensioenadvies werken Deutsche Bank en Delta Lloyd samen met pensioenadviseurs. BeFrank, de joint venture tussen BinckBank en Delta Lloyd, wordt exclusieve partner van Deutsche Bank voor zakelijke klanten die een collectieve pensioenregeling willen afsluiten bij een premiepensioeninstelling (PPI). Tevens werken BeFrank en Deutsche Bank aan het ontwikkelen van een pensioenvariant voor zakelijke klanten.

Samenwerking biedt Deutsche Bank verruiming aanbod voor zakelijke klanten

Deutsche Bank streeft naar een volledig aanbod van financiële dienstverlening voor haar zakelijke klanten, zonder de focus op bancaire producten te verliezen. Het aangaan van deze langjarige samenwerking tussen Deutsche Bank en pensioenverzekeraar Delta Lloyd geeft hier invulling aan. Delta Lloyd gebruikt hiermee haar schaalvoordeel in levensverzekeringen en pensioenen en is zo in staat de verdere ontwikkeling van Deutsche Bank op de Nederlandse markt te versterken.

Deutsche Bank en Delta Lloyd zien de advisering en verkoop van toegesneden levensverzekerings- en pensioenproducten via de bank als een uitstekende manier om zakelijke klanten van dienst te zijn. Klanten profiteren zo van de efficiënte werkwijze en de goede kwaliteitsborging en service.

Deel: ' Exclusieve samenwerking labels Delta Lloyd Groep en Deutsche Bank '