( BW)(WA-EXPERIENCE-HENDRIX) Experience Hendrix krijgt $3,2 miljoen toegewezen in wodkaproces

Music Writers

SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--Feb 18, 2009-- Vonnis schending handelsmerk leidt tot instemming Dieffenbach, Electric Hendrix Spirits, LLC met aanzienlijke schadevergoeding

Vandaag hebben het in Seattle gevestigde Experience Hendrix, L.L.C. en Authentic Hendrix, LLC, eigenaars van Jimi Hendrix muziek, handelsmerken en licentierechten, een cruciale juridische overwinning behaald in de handelsmerkschendingzaak tegen Craig Dieffenbach en Electric Hendrix Spirits, LLC.

Experience Hendrix en Authentic Hendrix spanden in 2007 een rechtszaak aan waarin werd gesteld dat Dieffenbach en zijn bedrijven Jimi Hendrix handelsmerken hadden geschonden bij een niet-geautoriseerde, smakeloze promotie van het wodkamerk “Hendrix Electric”.

United States District Court rechter Zilly heeft vandaag een vonnis uitgesproken van $3.200.000 tegen Dieffenbach en zijn bedrijven voor hun onwettig gedrag.

De rechtbank heeft de heer Dieffenbach en zijn bedrijven bovendien verboden commercieel gebruik te maken van Jimi Hendrix producten en bevolen dat alle distributeurs en licentienemers onmiddellijk de wodka en andere een schending inhoudende producten van de markt halen en stoppen met alle gerelateerde reclame.

“We zijn dankbaar dat het recht heeft gezegevierd. De heer Dieffenbach is verantwoordelijk gehouden voor zijn onwettige acties en hem is verboden om onze Jimi Hendrix handelsmerken ooit weer te schenden,” aldus Janie Hendrix, CEO van Experience Hendrix. “Dit vonnis betekent een erkenning van de langdurige betrokkenheid van onze familie bij het behouden van het erfgoed en de artistieke visie van Jimi Hendrix.”

Deze federale handhavingsactie begon in maart 2007, toen Experience Hendrix en Authentic Hendrix Dieffenbach en zijn bedrijven beschuldigden van ernstige schending van Jimi Hendrix handelsmerken en gerelateerde eigendomsrechten. Experience Hendrix stelde dat Dieffenbach van plan was het publiek te doen geloven dat de Jimi Hendrix familiebedrijven de verkoop van wodka en andere een schending betekenende producten had geautoriseerd. Deze overwinning is een complete bevestiging van het exclusieve eigendom van Experience Hendrix en Authentic Hendrix van de Jimi Hendrix muziek, handelsmerken en licentierechten.

Over Experience Hendrix en Authentic Hendrix:

Experience Hendrix, L.L.C. en Authentic Hendrix, LLC, zijn de familiebedrijven die de taak hebben het erfgoed te behouden en te beschermen van gitaarlegende Jimi Hendrix. Door het wereldwijd vieren van Hendrix’s artistieke en culturele bijdragen wereldwijd, zijn Experience Hendrix, L.L.C. en Authentic Hendrix, LLC pioniers op het gebied van de standaard voor het beheren van de naam-, de beeld- en de muziekrechten van een begaafd musicus en artiest.

Bezoek voor meer informatie over het leven van Jimi Hendrix en bedrijfsinformatie over Experience Hendrix www.jimihendrix.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:

Persvragen:
Edelman
Evan Pham, +1 206-268-2252
evan.pham@edelman.com

Deel: ' Experience Hendrix krijgt $3,2 miljoen toegewezen in wodkaproces '




Lees ook