Explainer DC doet trainings-unit in de verkoop

Amsterdam, 24 november 1999 - Explainer DC heeft haar koers radicaal gewijzigd. Was Explainer DC tot op heden een breed multimediaal bureau, vanaf nu concentreert het bedrijf zich volledig op de strategische inzet van e-business. Dit mede ten gevolge van een recente directiewisseling.

Deze keuze heeft tot gevolg dat een aantal activiteiten - zoals de interactieve trainingsprogamma's - afgestoten wordt. Ook al zijn deze zeer winstgevend.

Directeur Stef Heutink: 'Vorig jaar werd een afspraak gemaakt met Microsoft over de ontwikkeling en exploitatie van E-study, een on-line teleleerplatform. Hieromheen werd een aantal zeer interessante tools ontwikkeld. Tesamen met het interessante klantenbestand vormt dit een grote opportunity voor die specifieke partij die strategisch in deze markt past. Dat betekent feitelijk dat deze business unit te koop staat. Hierover zijn we ook al met partners in gesprek.'

Naast e-business trajecten voor klanten zal Explainer DC onder de naam Fresco DC eigen initiatieven ontplooien voor het internet. De eerste berichten daarover zijn begin volgend jaar te verwachten.

Directeur Ronnie Overgoor: 'Het concept van Fresco DC is geboren uit eagerness van iedereen die hier werkt en is zo simpel als het maar kan; hunting for the killer app.'

Deze koerswijziging betekent dat Explainer in het komend jaar 100% zal groeien: van zo'n 45 mensen nu tot 100 mensen eind 2000.

Explainer DC werkt onder meer voor ABN AMRO, Amici, Bank of Scotland, Chrysler, Citee, Ford, Jaguar, KPN Telecom, Rabobank, RAI Group, Roche, Saatchi & Saatchi, SFB Group en de VVD.

Meer informatie is te vinden op http://www.explainerdc.com

Deel: ' Explainer DC doet trainings-unit in de verkoop '