Expositie Meriam van Ravesteyn

Portretten van krachtige mooie vrouwen

KESSEL, 20160816 -- Op de prachtige locatie Kasteel De Keverberg in het Maasdorp Kessel exposeert Meriam van Ravesteyn haar schilderijen met portretten van krachtige mooie vrouwen van 26 augustus t/m 26 september 2016.

Biografie Meriam van Ravesteyn

Schoonheid zit in iedereen. Bij de een zichtbaarder dan bij de ander. Maar iedereen heeft het. Vaak bedekt onder vele emotionele lagen die door de jaren heen zijn opgebouwd. Door de minder mooie kanten in jezelf te leren kennen, worden juist de mooie en lichte kanten versterkt. In emoties zoals kwetsbaarheid en kracht zit voor Meriam dan ook de werkelijke schoonheid.

Deze schoonheid geeft zij op haar manier weer in haar schilderijen met portretten van krachtige mooie vrouwen.

Naast het creatieve proces van het schilderen heeft zij samen met haar man een eigen bedrijf; een website met recreatieve uitjes in heel Nederland. En is zij trotse moeder van drie dochters.

Van kinds af aan is Meriam al creatief. Ze is schilderlessen gaan volgen om schildertechnieken eigen te maken, te leren over materiaal gebruik en alles wat er verder bij schilderen komt kijken. En daarin blijft ze zich ontwikkelen.

Werkwijze

Meriam van Ravesteyn vindt het leuk om te werken met gemengde technieken. Ze maakt gebruik van verschillende materialen, zoals acrylverf, pastel krijt, houtskool en inkt. In haar laatste schilderijen werkt ze met structuur in de achtergrond. Dit geeft een speciaal effect, waardoor het schilderij en het portret een extra gelaagdheid krijgt.

Het spelen met kleuren is een mooi proces. Donkere kleuren naast lichte kleuren heb je nodig om elkaar te versterken en geeft diepte. Ze brengt laag over laag aan totdat dit voor haar in balans is.

Voor de portretten van vrouwen die Meriam van Ravesteyn schildert, gebruikt ze foto’s van internet of tijdschriften als inspiratie. Het kan net een bepaalde blik of emotie zijn die haar raakt. Op het doek geeft zij daarvan haar versie van de schoonheid van de vrouw.

Meer info:

Website: www.meriamvanravesteyn.nl

Facebook: www.fb.com/Art.by.meriamvanravesteyn

Opening Expositie Meriam van Ravesteyn
Vrijdag 26 augustus om 20.45 uur
Locatie: Kasteel De Keverberg, Kasteelhof 4, 5995 BX in Kessel
Expositie: 26 augustus t/m 26 september 2016
Maandag t/m zaterdag: 10.00 – 17.00 uur
Zondag 10.00 – 18.00 uur
In september op dinsdag gesloten.

Deel: ' Expositie Meriam van Ravesteyn '