PERSBERICHT - 29 JULI 2001

Expositie Nico de Graaf bij de Porceleyne Fles

De Koninklijke Porceleyne Fles, Rotterdamseweg 196 te Delft, organiseert van 1 augustus tot en met 28 november 2001 een expositie in samenwerking met ontwerper Nico de Graaf (1946).

De expositie is te bezichtigen van maandag tot en met zaterdag van 09.00 - 17.00 uur en op zondag van 09.30 - 17.00 (in de maand november: zondag gesloten). De expositie is opgenomen in de expositieruimtes van de fabriek. Entree f 5,= per persoon, groepstarief v.a. 20 personen f 3,50 per persoon.

Nico de Graaf werd 1946 geboren in Delft. In 1963 trad hij als leerling plateelschilder in dienst van de Koninklijke Porceleyne Fles en volgde via het bedrijf de opleiding illustratief / decoratief tekenen aan de Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag (eindexamen 1973). Sinds 2000 is Nico de Graaf ontwerper sieraardewerk.

Privé werkt Nico de Graaf al zo'n 30 jaar met diverse technieken waarin hij een geheel eigen stijl ontwikkelde. Omdat abstracte kunst een onuitputtelijk terrein is, ligt daar voor hem de grootste uitdaging: de realiteit met al zijn facetten is het thema waarin snelheid en beweging een belangrijke rol vervullen.

Na een aantal exposities met jonge, startende kunstenaars toont de Koninklijke Porceleyne Fles nu de veelzijdigheid van een van de belangrijkste vormgevers van de fabriek. In 1999/2000 werkte meesterschilder Nico de Graaf - samen met Jos van de Giessen - aan het tableau van de Nachtwacht op ware grootte in Delfts Blauw. In deze expositie toont Nico de Graaf zijn veelzijdigheid als abstract kunstenaar.

Deel: ' Expositie Nico de Graaf bij de Porceleyne Fles '