Gemeente Weert

21 april 1999
Bert Hageman, Vivian Stribos en Wim Verdonschot EXPOSITIE SCHILDERIJEN EN KERAMIEK VAN ATELIER BIEST 24 IN STADHUIS

Op de bestuurverdieping van het Weerter stadhuis is tot en met 6 juli
a.s. een expositie te zien van schilderijen en keramiek gemaakt door Bert Hageman, Vivian Stribos en Wim Verdonschot. Bert werkt twee dagen per week in Atelier Biest 24 in Weert, een atelier voor mensen met een verstandelijke handicap, verbonden aan de Stichting Pedagogisch Sociaal Werk Midden-Limburg. Vivian en Wim schilderden er tot voor kort ook. De drie kunstenaars hebben inmiddels op diverse plaatsen geëxposeerd.

Bert Hageman is een zeer gedreven schilder. Hij schildert over allerlei thema's die hem bezighouden en weet daar op een fantasievolle en kleurige manier vorm aan te geven. Ook werken met keramiek vindt Bert erg plezierig. Hij werkt het liefst vanuit zichzelf, met veel fantasie. De werken op deze expositie zijn geïnspireerd op kastelen en huizen, naar zijn eigen idee.

Ook Vivian Stribos werkt graag met felle kleuren. Zij schildert bij voorkeur de gebeurtenissen uit haar dagelijkse leven, vaak bepaald door de opeenvolging van de seizoenen. Zij weet deze onderwerpen op een krachtige, soms op een subtiele manier weer te geven.

Wim Verdonschot geeft door een warm kleurgebruik zijn werken een gloedvolle uitstraling. Vaak zijn de onderwerpen eenvoudig weergegeven en geeft de achtergrond zijn werken een warme gloed.

Openingstijden
De tentoongestelde werken zijn tijdens kantooruren te bezichtigen tot en met dinsdag 6 juli a.s. Alle werken zijn te koop of te huur via de artotheek van Atelier Biest 24. Atelier Biest 24 fungeert tevens als verkooppunt voor handgemaakte producten van Activiteitencentrum t Zonnehuis, zoals houten speelgoed, kinderkleding, kaarsen, keramiek en zeepproducten uit de zeepmakerij van Activiteitencentrum Pappelhof in Roermond. Atelier Biest 24 is open op mandag van 13.00-16.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 9.00-16.00 uur.

Deel: ' Expositie schilderijen en keramiek in stadhuis Weert '