Extensis onthult nieuwe server voor aanpak risico lettertypebeheercompliance

Toonaangevende lettertypebeheerserver draagt bij aan einde van onnodige thema´s over licentiecompliance en rechtszaken

NORTHAMPTON, Engeland--(BUSINESS WIRE)-- 20110525 --

Extensis®, een afdeling van Celartem Inc., heeft vandaag de meeste recente upgrade aangekondigd van hun toonaangevende fontserver, Universal Type Server® 3. Met dit nieuwe persbericht kunnen bedrijven lettertypegebruik controleren terwijl het bedrijfskapitaal beschermd wordt tegen misbruik en licentie-overtreding.

Veel bedrijven realiseren zich niet dat lettertypelicentie-overeenkomsten net zo strict zijn als softwarelicenties en dat misbruik hiervan belangrijke wettelijke gevolgen heeft. Er zijn procedures voor lettertypeovertreding aangespannen tegen bedrijven die veelvuldige blootgesteld staan, zoals entertainment- en reclamebedrijven. Ieder bedrijf dat een grote typografische bibliotheek bezit, komt al snel in een positie waarbij het correcte systeem niet altijd functioneert.

“Onze klanten horen steeds vaker over hoe kwetsbaar ze zijn als het om lettertypecompliance gaat. Zij zoeken nu naar een betrouwbare manier om zich hier tegen te beschermen,” aldus Chris Meyer, Sr. Product Manager voor Font Management, Extensis. “Zij moeten het fontgebruik door de hele organisatie heen natrekken, en in sommige gevallen uitsluiten. Universal Type Server 3 garandeert bescherming voor deze bedrijven, terwijl het creatieve proces nog steeds gestimuleerd wordt.”

Universal Type Server 3 is een uiterst schaalbare server die zowel aandacht schenkt aan de compliancebehoeften van de beheerder als aan de werkstroomvereisten van de creatieve gebruiker. Met dit nieuwe persbericht kunnen bedrijven - in real time - het gebruik hiervan controleren en overmatig gebruik rapporteren. Het resultaat is dat bedrijven lettertypetoegang verschaffen aan ieder die dit nodig heeft, terwijl zij zichzelf tegelijkertijd beschermen tegen het risico van licentiebreuk.

Nieuwe glanspunten van het product:

• Lettertypegebruikrapportage
  • Fontlicentieondersteuning
  • Naadloze serverhersteller
  • Robuuste klantencreativiteitstools
  • Nieuwe Adobe® InCopy® en Photoshop® ondersteuning

Beschikbaarheid:

Universal Type Server 3 zal in juni 2001 worden vrijgegeven. Voor meer informatie over Universal Type Server, ga naar https://typeserver.com

Kom bij de Extensis gemeenschap:

Over Extensis

Extensis® is een toonaangevende ontwikkelaar van software en diensten voor creatieve vakmensen en werkgroepen. Haar oplossingen stroomlijnen workflows, beheren op veilige wijze digitale middelen en lettertypes en controleren bedrijfstypografische branding. Gebruikt door honderden Fortune 5000 bedrijven, omvatten de onderscheiden producten van Extensis voor server, bureaublad en webservice o.a.: Portfolio Server® voor beheer van digitale middelen; Universal Type Server® voor op de server gebaseerd lettertypemanagement; Suitcase Fusion® voor lettertypemanagement voor de individuele gebruiker; en de WebINK® web-lettertypehuurservice. Extensis is in 1993 opgericht en heeft kantoren in Portland, Oregon, en in het Verenigd Koninkrijk. Extensis is een volledige dochtermaatschappij van Celartem Technology Inc. (JASDAQ Exchange: 4330). Ga voor aanvullende informatie naar www.extensis.com.

Over Celartem

Celartem Technology, Inc. ontwikkelt en verkoopt de beste software en diensten voor hun markten, die gaan van digitale content tot energiebeheer. Celartem Technology is gevestigd in Tokio, Japan, maar heeft ook vestigingen in New York, Beijing, het Verenigd Koninkrijk, Portland (VS) en Seattle (VS). Celartem Technology, Inc. genoteerd op de Japanse JASDAQ Exchange (4330) en is een nieuw lid van de J-STOCK-index. Ga voor meer informatie naar https://en.celartem.com/.

Copyright © 2010 van Extensis, een divisie van Celartem Inc., EXTENSIS, PORTFOLIO SERVER en NETPUBLISH zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extensis in de Verenigde Staten, Canada, de Europese Unie en/of andere landen. Deze lijst van handelsmerken is niet uitputtend. Andere hierin vermelde handelsmerken, gedeponeerde handelsmerken, productnamen, bedrijfsnamen, merken en namen van diensten zijn eigendom van Extensis of andere respectievelijke eigenaren.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt

CONTACT:
Extensis