Provincie Groningen

Groningen, 26 oktober 1999 Persbericht nr.217

f 30.000,- voor dementerende ouderen in Stadskanaal

In navolging van het besluit van Gedeputeerde Staten dinsdag, heeft de stuurgroep "Regionaal Overleg Ouderen Beleid Zuid Groningen" vandaag een positief advies gegeven over een subsidie van ƒ30.000,- aan de Stichting Woningbouw Stadskanaal. Het geld is bestemd voor het project in 't Hofje waarin dementerende ouderen begeleid kunnen wonen.

In 't Hofje komen zo'n 12 eenheden die speciaal bestemd zijn voor dementerende ouderen. Daarnaast zullen er 6 woningen beschikbaar zijn voor zelfstandig wonende senioren. Met de subsidie levert de provincie een bijdrage aan de algemene ruimten in 't Hofje. Naar verwachting kunnen de woningen in Stadskanaal over anderhalf jaar in gebruik worden genomen.

Het project van de woningbouw-organisatie kwam in aanmerking voor de subsidie uit het stimuleringsfonds ouderenzorg, omdat de voorziening een bijdrage levert aan het langer zelfstandig kunnen blijven wonen van ouderen. Gedeputeerde Staten kennen alleen een subsidie uit het fonds toe als de stuurgroep van de regio waar het project wordt uitgevoerd, een positief advies uitbrengt.

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met de afdeling Bestuurscontacten, Joske Kluvers 050 - 316 41 39.

Deel: ' f 30.000,- voor dementerende ouderen in Stadskanaal '