FAMILIA (Directe Democraten) start actie schadeclaim tegen NMa / ACM

DEN HAAG, 20130707 -- De malaise in de kinderopvang had voorkomen kunnen worden door de NMa onder voorzitterschap van Mr. Pieter Kalbfleisch met het uitbrengen van het rapport over de sector aan de Tweede Kamer in 2010.

De berichten in de media over de noodtoestand in de kinderopvangbranche geven aan dat er sprake is van vele faillissementen en van steeds grotere achterstanden in de afdrachten aan PGGM bij honderden ondernemers in de kinderopvang. Het aantal faillissementen zal in 2013 verder toenemen. Bij ouders en aanbieders heerst grote onzekerheid. De Branchevereniging voor Ondernemers in de kinderopvang is onder haar leden een permanent onderzoek begonnen om de teloorgang van de sector verder in kaart te brengen. Door FAMILIA (Directe Democraten) is regelmatig gewezen op de misstanden en knelpunten die door de NMa niet genoemd werden in 2010.

Ouders en ondernemers luiden de noodklok
www.kinderopvang.nl
Uit een enquête onder kinderopvangorganisaties blijkt dat de dalende vraag naar kinderopvang in de eerste zes maanden van 2013 onverminderd voortzet. In totaal kwamen er in het tweede kwartaal van dit jaar 40.000 kinderen minder of helemaal niet meer naar de kinderopvang.

FAMILIA (Directe Democraten) wil reddingsoperatie in de kinderopvang:

FAMILIA (Directe Democraten) wil nieuw NMa onderzoek kinderopvang

FAMILIA (Directe Democraten) wil fors investeren in de kinderopvang

FAMILIA (Directe Democraten) nodigt zowel ouders alsook ondernemers in de kinderopvang uit tot deelname aan de schadeclaimactie tegen NMa/ACM . Na 1 augustus 2013 volgt nieuws over de wijze waarop deze gezamenlijke actie zal worden gevoerd.

Deel: ' FAMILIA (Directe Democraten) start actie schadeclaim tegen NMa, ACM '