FAMILIA (Directe Democraten) steunt de Grieken bij hun noodkreet

Op 17 juni 2012 gaan de Grieken naar de stembus. Europa moet luisteren naar hun boodschap: 'Pak eerst de vermogende belastingontduikers aan voordat de Griekse burger wordt uitgeperst.'

DEN HAAG, 20120608 -- In de Eerste Kamer moet de besluitvorming over het ESM nog plaatsvinden. De Tweede Kamer is duidelijk over wat Mark Rutte nu moet doen. Hij moet laten weten dat Nederland een eigen plan heeft om de crisis in Europa aan te pakken. Dat plan zal op de EU-top van 28 en 29 juni 2012 kunnen worden ingebracht, zodat alle 27 EU-regeringsleiders het aan de 27 EU-parlementen in Europa kunnen voorleggen. Die zullen allen instemmen als blijkt dat er een einde komt aan publiek geld van de belastingbetaler naar de noodlijdende landen in Europa. De kiezer wil nu eindelijk gehoord worden.

De Eerste Kamer zal alvorens te besluiten over het ESM verdere informatie moeten inwinnen over het alternatief zoals Nederland dat te bieden heeft bij de aanpak van de eurocrisis.

Werkwijze van de Eerste Kamer (www.eerstekamer.nl)

Debatten hebben een vast patroon en vaste regels. Dat geldt ook voor de stemmingen. Regels over de organisatie en de werkwijze van de Eerste Kamer zijn vastgelegd in het Reglement van Orde.

Behandeling van wetsvoorstellen betekent voor de leden niet alleen het voeren van een debat met de regering, maar ook dat er overlegd moet worden met burgers en organisaties. Door van verschillende zijden informatie in te winnen, kunnen leden tot een goed oordeel komen.

Spaarvarken : De 27 EU-parlementen verwelkomen The Breeding Swan - EUROPOLIS N.V. waarmee Europa zich verzekert van een krachtige motor voor sustainable development worldwide en innovation technology dankzij het TCS Fund met 285 miljard euro kernkapitaal

01-02-2012 (Herhaling)

De Stichting Euro Management Consortium ( EUROPOLIS ) bereidt de N.V. voor die als beursgenoteerde holding kan optreden met ABNAMRO, ASR en Swedish Automobile ( reverse listing ) als 100% deelnemingen. Swedish Automobile legt zich dan toe op de financiering van de Zweedse en Europese automobielindustrie ( ook SAAB met haar nieuwe eigenaar in 2012 ) en op nieuwe technologieen in samenwerking met afzetmarkten in de opkomende economieen, zoals Brazilie, Rusland, India, China en Mexico.

Ook de centrale holding waarin het totale privatiseringsprogramma van Griekenland ondergebracht wordt ( EUR 125 miljard ) zoals in het plan EURECA van Roland Berger Strategy Consultants beschreven is, kan een 100% deelneming van de N.V. worden. De N.V. maakt het voor vele partijen mogelijk deel te gaan nemen, zoals Europese banken en financiele instellingen alsook beleggers wereldwijd die interesse hebben in sustainable development en innovation technology. De EIB Europese Investerings Bank is de geschikte partij om in de N.V. de directie te voeren.

Het wachten is nu nog op het besluit van de 27 EU-regeringsleiders onder voorzitterschap van Herman van Rompuy om het TCS Fund van 285 miljard euro te vormen, zoals dat in een voorstel sedert december 2010 bij Mark Rutte en Jan Kees de Jager gereed ligt. Het gaat bij het te nemen EU-besluit om het omzetten in aandelenkapitaal door het ongeldig verklaren als betaalmiddel van 570 miljoen biljetten van 500 euro die momenteel in omloop zijn volgens de gegevens van de ECB en DNB.

Het Griekse schuldenprobleem wordt met EURECA onmiddellijk opgelost zonder faillissement en EURECA haalt het land blijvend uit de recessie en maakt een einde aan de maatschappelijke onrust. Door het zeer invloedrijke Duitse Roland Berger Strategy Consultants is het saneringsplan opgesteld. Het idee erachter is een soort equivalent van de Treuhand Anstalt die Duitsland in 1990 oprichtte om zo'n 8500 Oostduitse bedrijven te privatiseren. Griekenland brengt al zijn publieke activa (banken, vastgoed, telefonie, havens e.d.) voor een totale waarde van 125 miljard euro onder in een aparte holding, die een 100% deelneming wordt van de beursgenoteerde Swan EUROPOLIS N.V.

Vervolgens wordt de privatisering van de activa vóór 2025 uitgevoerd. Het geld dat vrijkomt kan door Athene worden gebruikt om zijn staatsobligaties terug te kopen van de ECB en het Europees Financieel Stabiliteitsfonds (EFSF). De verhouding tussen schuld en bnp kan daarmee worden teruggebracht van 145 naar 88 procent. De rentepercentages op de Griekse schuld dalen met 50 procent en Athene kan terugkeren op de internationale markten.

Bron: LUCIUS-CAMPUS.EU
www.lucius-campus.eu