Ingezonden persbericht

Twee dagen fietsen of 1 dag... u kunt het combineren met een weekendovernachting op De Huttenheugte, maar u kunt zich ook alleen aanmelden om mee te fietsen. Alleen, met z'n tweeën, gezin of groep... het kan allemaal in het Familiefietsweekend "Op Fietse!" in Dalen.

Op zaterdag 31 maart en zondag 1 april gaat het eerste Familiefietsweekend "Op Fietse!" van start, een initiatief van Drentse Fiets 4Daagse en Vakantiepark Center Parcs De Huttenheugte. Andere meewerkende partners zijn Staatsbosbeheer Het Veenland (Zwartemeer), Kom in de Kas Emmen en Stichting Dalen Promotie.
Op zaterdag 31 maart gaat de route van 25 km via het tuinbouwgebied Erica ten zuidoosten van Emmen. Daar wacht een gastvrije ontvangst met koffie, thee of fris. Omdat dit, niet toevallig, ook het weekend is van Kom in de Kas is er veel te beleven. De fietstocht gaat in de vorm van een puzzeltocht verder langs de deelnemende bedrijven en eindigt bij de plantjesmarkt. Een grote shopper wordt onderweg gevuld met producten van de deelnemende bedrijven. Op zondag 1 april wordt, eveneens met een fietsroute van totaal 25 km, Schans De Katshaar verkend met o.a. een natuurspeurderstocht en informatie over deze historische verdedigingsschans en het natuurgebied. Kinderen die met goed gevolg de speurtocht hebben volbracht, mogen zich vanaf dat moment hulpboswachter noemen.
Beide fietsroutes kennen een echt familieprogramma, zodat het zowel voor ouders als voor kinderen leuk is om mee te doen. De routes worden geheel bepijld, waarmee het te fietsen traject gemakkelijk te volgen is. Verder zijn er verzorgingspunten onderweg, een routebeschrijving en - kaart, en op zondag ook nog een bezoek aan een ultra modern boeren bedrijf. De start is beide dagen tussen 10.00 en 12.00 uur in het centrum van Dalen, vanuit Restaurant "Cornelis". Het Familiefietsweekend "Op Fietse!" is voor iedereen toegankelijk en als een één- of tweedaagse tocht te fietsen. Voor een compleet en verzorgd weekend, inclusief overnachten en goodybag, is een arrangement te boeken bij Vakantiepark Center Parcs De Huttenheugte. www.centerparcs.nl/info/NL/NL/evenementen/event/opfietse. Maar als u niet gaat te overnachten dan kunt u zich ook alleen aanmelden voor het fietsen op een van beide dagen. Dat kan nu al via de website of telefonisch.
Meer informatie en aanmelden:
Drentse Fiets 4Daagse, Tel. 0521 594 130 - www.fiets4daagse.nl - zie ook www.dalen.nu

Deel: ' Familiefietsweekend 'Op Fietse!' van start '