Persbericht

Feestelijke avond van Het Noordhollands Landschap in Schagen UITNODIGING VOOR IEDEREEN DIE GEÏNTERESSEERD IS IN NATUUR EN LANDSCHAP

De stichting Het Noordhollands Landschap houdt haar leden en andere geïnteresseerden graag op de hoogte van het wel en wee van de organisatie. Daartoe organiseert zij regionale avonden. Op dinsdagavond 5 oktober kan iedereen terecht in Hotel Igesz te Schagen waar zij worden geïnformeerd over het werk van de stichting. Het bestuur en verschillende medewerkers maken op die avond hun opwachting om prangende of verstrooiende vragen te beantwoorden. Dat niet alleen. Er is tevens volop ruimte en tijd voor een muzikaal optreden en voor een lezing over hazen. Muzikant/entertainer Bert van Baar en bioloog Sim Broekhuizen zullen dit deel van het programma voor hun rekening nemen.

Bezoekers worden vanaf 19.45 uur in Hotel Igesz aan de Markt onthaald met koffie en thee. Dan gaat ook de Winkel van het Landschap open waarin onder meer artikelen met ledenkorting. De opening om 20.00 uur wordt verzorgd door troubadour Bert van Baar en voorzitter van de stichting, L. Quant. Vervolgens verhaalt directeur J. Teeuwisse bij een diaserie over het werk van de stichting. Rond 21.00 uur kan men in de pauze persoonlijk kennismaken met het bestuur en de medewerkers, waarna de hazenlezing volgt van Sim Broekhuizen.

Hazen zijn in het Noord-Hollandse weidelandschap een bekend, vertrouwd verschijnsel. Ondanks de grote ruilverkavelingen en de voortschrijdende verstedelijking is de hazenstand nog redelijk op peil. De haas floreert in kleinschalig, ouderwets weiland, compleet met hagen en ruige slootkanten, maar ook in uitgestrekte natte weidecomplexen. Bioloog Sim Broekhuizen weet sinds jaar en dag alles van de haas. Zo heeft hij bij een nest jonge haasjes unieke filmbeelden kunnen maken. Deze beelden en vele fraaie dia’s worden vertoond.

Omstreeks 22.00 uur sluit muzikant Bert van Baar de avond af met nog enkele vrolijke, luchtige liederen die hij speciaal voor en over het Noordhollands landschap heeft geschreven.

Bezoekers van de regioavond worden vriendelijk verzocht om zich telefonisch aan te melden. Zij ontvangen dan de benodigde informatie en een routebeschrijving. Desgewenst kan ook het jaarverslag over 1998 worden opgevraagd. Het Noordhollands Landschap, tel. 0251 - 65 96 96.

Op 12 oktober houdt Het Noordhollands Landschap een regionale avond in Haarlem.

//////////////////////////////
Voor inlichtingen over bovenstaand persbericht kunt u contact opnemen met Johan Stuart, 0251-659750, privé 023-5389481 of mobiel 06-53129644. Castricum, 30 september 1999

nhl@tref.nl

Deel: ' Feestelijke avond Noordhollands Landschap in Schagen '