Gemeente Nijmegen

Persberichten | De Brug

Feestelijke opening Speeltuin Park West

Zaterdag 3 juli om 13.00 uur opent wethouder Rein Verdijk samen met de bekende voetballer Chris van de Weerden de Speeltuin Park West aan de Rivierstraat. Chris van de Weerden is geboren en getogen in het Waterkwartier en oud NEC-speler. Hij speelt nu bij PSV. Voor de opening is een feestprogramma in elkaar gezet door de werkgroep Speeltuin Park West. De feestelijkheden duren tot 16.00 uur.

Voor en na de officiële opening speelt het dweilorkest Zet us deur. Verder is er een ballonnenwedstrijd, om 14.00 uur zijn de clowns Boembats en Snotjanne van de partij, daarna kan men genieten van een spectaculaire skateshow en tot slot is er voor elk kind een presentje. Kinderen die verkleed zijn als sprookjesfiguur, lopen de kans een leuk prijsje in de wacht te slepen.

Speeltuin
De Speeltuin Park West is het eerste en veelbelovende begin van de aanleg van Park West. Dit park zal zich in de toekomst uitstrekken van de groenstrook langs de Rivierstraat, via het Sportpark De Biezen, het Distelpark tot aan het Kometenpark. Op dit moment wordt door een gemeentelijke projectgroep aan de hand van de inspraakreacties een advies voorbereid voor het College. Na de zomervakantie wordt een besluit genomen over de onderdelen van de parkplannen die in de komende tijd worden aangepakt. Tijdens de opening kan men zich bij de INFO-kraam laten informeren over de plannen voor de inrichting van het terrein achter de speelplek en over de Park West plannen in het algemeen.

Treintje komt zo...
Op zaterdag 3 juli rijdt er vanaf 12.00 uur een trein door het Waterkwartier die bewoners naar de Speeltuin Park West brengt en weer terug. De halteplaatsen zijn: Pater van Hooffstraat (hoek Lijnbaanstraat), Villa op Arcusterrein, IJsselstraat (hoek Rijnstraat), Basisschool Aquamarijn, Voetbalvereniging SCH, Lekstraat en Amstelplein.

Deel: ' Feestelijke opening Speeltuin Park West Nijmegem '