Ingezonden persbericht

19 februari 2003

Fenestrae brengt webservices naar de mobiele wereld

~ B2C oplossing achter s werelds grootste m-banking project geïntroduceerd op 3GSM World congres ~

Fenestrae introduceert Fenestrae Communication Server (FCS), een op Microsoft .NET gebaseerde oplossing die gebruik maakt van SMS om webservices beschikbaar te maken voor mobiele apparatuur. De FCS-technologie wordt al gebruikt bij een van de grootste mobile banking -projecten ter wereld.

In de afgelopen twee jaar is het gebruik van SMS enorm toegenomen, zowel in de consumenten als de zakelijke markt: tegenwoordig worden er dagelijks één miljard tekstberichten verstuurd. De meeste SMS-oplossingen zijn echter nog steeds gebaseerd op gepatenteerde technologieën, die niet alleen erg duur zijn, maar ook de toenemende twijfel omtrent de betrouwbaarheid van SMS-diensten voeden.

De Fenestrae Communications Server is een kant-en-klare oplossing die gebaseerd is op open webservices standaarden. Het is ontworpen om high-capacity en betrouwbare messaging-diensten te leveren. De oplossing werd het eerste gebruikt in het ING-Postbank Mobile banking project. Dit m-banking project is met 70.000 actieve en betalende gebruikers één van de grootste m-banking projecten ter wereld.

Een belangrijk kenmerk van de Fenestrae Communications Server is de geïntegreerde ondersteuning van webservices. "Webservices maken de inzet van FCS bijzonder rendabel, omdat de integratie met bestaande, of nieuwe, applicaties, in enkele dagen in plaats van enkele maanden, kan worden afgerond," zei Marcel van der Heijden, productmanager bij Fenestrae.

"De inzet van webservices door middel van een op Microsoft .NET gebaseerde oplossing, zoals deze oplossing van Fenestrae, maakt het mogelijk het publiek te benaderen met mobiele berichten, waarbij SMS één van de mogelijke kanalen is," zei Ivo Salmre, .NET & developer tools and technology manager bij Microsoft.

Wanneer u interesse heeft in een interview met een senior Fenestrae spreker op het 3GSM World congres, kunt u contact opnemen met Marcel van der Heijden op telefoonnummer: +31 (0)6 1500 1528.

(367 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Fenestrae
Fenestrae is opgericht in 1990. Het bedrijf levert enterprise-class softwareoplossingen voor de mobiele en draadloze wereld. Fenestrae s oplossingen bieden werknemers de vrijheid om vanaf iedere locatie toegang te kunnen verkrijgen tot belangrijke bedrijfsinformatie en deze te kunnen beheren - wanneer en waar ze maar willen en met welk apparaat dan ook. Hierdoor zijn Fenestrae s oplossingen grensoverschrijdend op het gebied van tijd, media en zakelijke applicaties.

Met Fenestrae's bewezen mobiele oplossingen kunnen klanten op een veilige manier hun mobiele apparatuur integreren met bedrijfsapplicaties en e-business oplossingen. Wereldwijd mag het bedrijf meer dan 8.000 bedrijven tot haar klantenkring rekenen. Fenestrae is ook een toonaangevende aanbieder van fax server software en software voor integrated messaging.

Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Den Haag met kantoren in de Verenigde Staten, Engeland, Duitsland, Spanje en Hong Kong. De belangrijkste producten van het bedrijf, Fenestrae Enterprise Mobility Server (EMS) en Fenestrae Faxination, worden verkocht via een internationaal partnernetwerk dat meer dan 60 landen beslaat. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan http://www.fenestrae.com.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Marieke van Zuien bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com, yvonnev@lewispr.com
Website: http://www.lewispr.com