Technische Universiteit Eindhoven

Agenda / Studium Generale

Donderdag 20 februari/ 20.30 uur, het Gaslab

Fetch / One Cent People

Wat hebben een emocore-band, een analoog dance-collectief en tussendoor een hip hop/r'n b-DJ met elkaar te maken? Niets! Maar wedden dat het dak in de fik vliegt?

Maak je op voor een Eindhovense cocktail waarvan je stijl achterover slaat. De ingrediënten? Emotionele hardcore met extremen die gaan van emo tot grind, via metal naar rock, beïnvloed door bands als Catharsis, Converge en Refused. Strakke riffs, donderende beats en een stem die door merg en been gaat. Tel daarbij persoonlijke en maatschappijkritische teksten op en je hebt Fetch.

Sinds de Urban Dance Squad een paar jaar geleden uit elkaar viel zijn de verschillende leden her en der opgedoken in allerlei bands (o.a. Rude Boy bij Junkie XL). Bassist Sil heeft nu met andere getalenteerden een speciaal project opgezet. Na vonkvlammende jamsessies werd vorig jaar One Cent People geboren en het is een mooi kindje geworden. Een kind met de karaktertrekken van een psychedlic ethnic fusion, waarbij de kernwoorden urban dub, grooves, ambient sound en instant composory zijn. Ingetogen swingen dus.

Deel: ' Fetch / One Cent People in Eindhoven '