Ingezonden persbericht

FILM 'SM RECHTER', GEBASEERD OP WAARGEBEURDE GESCHIEDENIS,

MAAKT SCHITTERENDE START IN DE BELGISCHE BIOSCOPEN.

Vanaf 4 juni ook te zien in Nederland

In 1997 kwam de Mechelse rechter Koen Aurousseau in opspraak toen bleek dat hij, op verzoek van zijn echtgenote, SM-clubs bezocht. Hij werd veroordeeld voor slagen en verwondingen en aanzet tot prostitutie van zijn vrouw Magda. Het was destijds één van de meest ophefmakende en omstreden strafzaken in België. Gebaseerd op dit waargebeurde verhaal, dat beschouwd kan worden als een ultiem liefdesverhaal, maakte Erik Lamens de film 'SM RECHTER'. De veeleisende hoofdrollen in dit regiedebuut worden vertolkt door Veerle Dobbelaere en Gène Bervoets. Vanaf 4 juni is de film ook in Nederland in de bioscopen te zien.

Na het eerste openingsweekend gingen al meer dan 20.000 mensen naar 'SM Rechter' kijken. De film behaalt daarbij het hoogste printgemiddelde in België en staat hiermee in zo goed als alle Vlaamse bioscopen op nummer 1 van de box-office.

'SM Rechter' werd geproduceerd door Caviar ('De Smaak van De Keyser' en 'Dirty Mind') en is de laatste film uit de 'faits divers' reeks, een initiatief van het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) en vtm. De film draait sinds 11 maart met 19 kopijën in heel Vlaanderen en Brussel en wordt verdeeld door Kinepolis Film Distribution (KFD). In Nederland wordt 'SM Rechter' gedistribueerd door Bridge Entertaiment Group (onderdeel van Foreign Media Group) in samenwerking met RCV Entertainment

Synopsis
Wanneer Koens huwelijk met Magda uiteen dreigt te vallen, beslist hij om zijn eigen fatsoensgrenzen tot het uiterste te testen. Samen ontdekken ze haar verborgen verlangens. Nooit had Koen gedacht dat SM tot een gelukkig huwelijk zou kunnen leiden. Maar wanneer gaandeweg Magda verder gaat, en extremere vormen van genotsbeleving opzoekt, raakt het koppel verstrikt in een web van pooiers, klikkende rijkswachters en afgunstige collega's. 'SM Rechter' is een liefdesverhaal over een man die alles over heeft voor het geluk van zijn vrouw, en zo beetje bij beetje zijn grenzen verlegt.

www.smrechterthemovie.com

Deel: ' Film SM Rechter schitterende start in Belgie - Vanaf juni in Nederla.. '