Ingezonden persbericht


Persbericht

Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2011 bekend

Donderdag 30 juni hebben de tien genomineerden voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs een presentatie gegeven. Hierin mochten zij in twintig minuten de achtkoppige vakjury overtuigen van het door hen ingediende marketingconcept. Dit jaar kwamen Knauf Insulation, ABB & Draka en Haafkes Goor als finalisten uit de bus. Op 15 september wordt de winnaar tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum bekendgemaakt.

Tijdens de Jaarbijeenkomst wordt traditiegetrouw de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dé jaarlijkse vakprijs voor marketinginitiatieven in de bouw. Ook dit jaar hebben veel bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel `meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector'. Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich donderdag 30 juni bewijzen voor een vakjury. Belangrijke criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol hiervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten. De drie genomineerde initiatieven bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Onderstaand, in willekeurige volgorde, een omschrijving van de drie concepten. ABB & Draka - Clixys® Clixys® is een innovatief integraal installatiesysteem voor de utiliteitsbouw dat door ABB & Draka is ontwikkeld. Door de intensieve samenwerking, in alle disciplines van beide organisaties, is een succesvolle conceptontwikkeling en geslaagde uitrol tot stand gekomen. Met het unieke concept richten zij zich op alle geledingen binnen het installatieproces, maar zeker ook op de eigenaar of gebruiker van het pand. De toegevoegde waarde van Clixys® bestaat naast enorme tijdwinst en flexibiliteit tijdens de installatie, uit het, door de uiterst simpele en pasklare installatie, voorkomen van verkeerde verbindingen en de daarmee gepaard gaande risico's. Het concept is als snel, simpel, betrouwbaar en efficiënt gepositioneerd via een gefaseerde en doordachte middelenmix. De nadruk lag hierbij op de succesvolle inzet van social media als Twitter en een online game. Haafkes Goor - BtB concept Echt ondernemerschap is wat Haafkes Goor met het BtB concept toont. Het concept bestaat uit een betaalbare, vrij indeelbare starterswoning en onderscheidt zich door de grote mate van keuzevrijheid en de intensieve persoonlijke begeleiding in het ontwerp- en uitvoeringsproces. Haafkes Goor heeft voor dit concept een speciale rekentool ontwikkeld waarmee op eenvoudige wijze voor zowel de particuliere als zakelijke markt de mogelijkheden en kosten in kaart kunnen worden gebracht. Door lef en visie te tonen heeft Haafkes met zero budget marketing binnen korte tijd verbluffende resultaten behaald. Knauf Insulation - EASY Met een uiterst doordacht marketingconcept heeft Knauf Insulation met EASY de consumentenmarkt voor isolatiemateriaal betreden. Door gedegen marktonderzoek, geen concessies in positionering te



Persbericht

doen en een sterke communicatieve uitrol heeft Knauf Insulation een innoverend en zeer succesvol concept geïntroduceerd. Make it EASY! Een speciaal doe-het-zelf gamma aan isolatieproducten waarmee consumenten op gemakkelijke wijze hun huis kunnen isoleren en energie kunnen besparen. Aan werkelijk alles is gedacht: van productkeuze, verkooppunt, on- en offline informatievoorziening, duurzaamheid, energielabels, tot transport. Alles om het de consument EASY te maken. Met EASY verkoopt Knauf Insulation geen product maar een totaalconcept! Eervolle vermelding Naast de 3 finalisten is CRH Clay Solutions bekroond met een eervolle vermelding. Met de Beeksteen® speelt CRH Clay Solutions in op de huidige marktontwikkeling waarbij duurzaamheid het centrale thema vormt. Met deze innovatieve gevelsteen wordt meerwaarde gecreëerd voor alle betrokkenen in vastgoed: meer duurzaamheid, meer ruimte en meer (werk)gemak. Jurering De drie genomineerden presenteren zich 15 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum. De uiteindelijke winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de negenkoppige jury van 2011 zitten achtereenvolgens: Bernard Verburg (Algemeen directeur, Bouwmaat Nederland, tevens Juryvoorzitter) Michel Kalis (Commercieel directeur, VELUX) Lonneke Wijnhoven (Directeur Concerndienst Communicatie, Heijmans) Paul Brouwer (Director Marketing Western Europe, Grohe) (afwezig tijdens jurybijeenkomst) Michiel Damhuis (Marketingmanager, ATAG) Marie-José Tijssen (Marketingmanager, Technische Unie) Peter Fraanje (Sr. Beleidsmedewerker, Bouwend Nederland) Jan-Paul Schop (Directeur, USP Marketing Consultancy) Boudewijn Goedhart (Directeur, BouwKennis) BouwKennis Jaarbijeenkomst 2011: Trends in de bouwmarketing De bouwsector staat geen moment stil en krijgt de komende jaren te maken met diverse belangrijke trends. Centraal tijdens de Jaarbijeenkomst van 2011 staat `de klant van de toekomst'. Ook benieuwd wat klantgerichtheid, Slimbouwen en social media voor uw organisatie kunnen betekenen? Kom dan op 15 september naar de Jaarbijeenkomst in theater Spant! te Bussum en laat u, samen met 450 andere professionals, inspireren door de interessante en wervende sprekers. Aanmelden voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst kan via www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl. Voor volledige informatie kunt u bovendien contact opnemen met Paulien Schaap (010-2066996 of schaap@bouwkennis.nl). BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over BouwKennis of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl.

Deel: ' Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2011 bekend '






Lees ook